Tesla se confruntă în SUA cu o acțiune colectivă în instanță care susține că producătorul auto accelerează odometrele vehiculelor sale electrice, adică kilometrajul indică o distanță mai mare decât cea parcursă real, astfel încât acestea să iasă mai repede din garanție, salvând compania lui Elon Musk de la plata reparațiilor, informează Reuters.
Reclamantul Nyree Hinton a susținut, de asemenea, că citirile odometrului Tesla se reflectă și asupra consumului de energie, a comportamentului șoferului și „algoritmilor predictivi”, pe lângă kilometrajul real parcurs.
Citește și: „Gaură” enormă, pentru Elon Musk. Tesla trebuie să înlocuiască calculatoarele la 4.000.000 de mașini
Ai mașină electrică Tesla? Ai kilometrajul „mânărit” din fabrică. Minte la autonomie
Nyree Hinton a declarat că odometrul de pe modelul Tesla Model Y 2020 pe care l-a cumpărat în decembrie 2022 cu 36.772 de mile pe ceas a rulat cu cel puțin 15% mai repede, pe baza datelor celorlalte vehicule ale sale și a istoricului său de conducere, și pentru o vreme a spus că a condus 72 de mile pe zi, când el conduce cel mult 20 de mile pe zi.
Hinton, un rezident din Los Angeles, a declarat că acest lucru a făcut ca garanția sa de bază de 50.000 de mile să expire cu mult înainte de termen, lăsându-l cu o factură de 10.000 de dolari pentru reparații, pe consideră că Tesla ar fi trebui să o acopere.
Citește și: Mii de mașini electrice Tesla Cybertruck zac nevândute. Elon Musk se lăuda cu 1.000.000 de comenzi
„Prin legarea limitelor de garanție și a limitelor kilometrajului de leasing de citirile umflate ale «odometrului», Tesla crește veniturile din reparații, reduce obligațiile de garanție și obligă consumatorii să achiziționeze garanții extinse prematur”, se arată în plângere.
Tesla și avocatul său nu au răspuns la solicitările de comentarii, dar au negat toate acuzațiile materiale din proces.
Hinton solicită despăgubiri compensatorii și punitive pentru propritarii de mașini electrice Tesla din California, care ar putea cuprinde peste 1 milion de vehicule, conform documentelor judiciare.
Tesla a mutat procesul luna aceasta la tribunalul federal din Los Angeles de la un tribunal de stat din același oraș.
Constructorul auto s-a confruntat, de asemenea, și cu alte litigii pentru umflarea autonomiei vehiculelor.
În martie 2024, de exemplu, un judecător federal din Oakland, California, a declarat că șoferii din acel caz trebuie să își continue pretențiile în arbitraje individuale, nu într-o acțiune colectivă. Cazul este Hinton v Tesla Inc et al, U.S. District Court, Central District of California, nr. 25-02877.