Ieşenii vor beneficia de tramvaie noi (primele de după 1977), de autobuze electrice (în premieră), de modernizarea căilor de rulare, un sistem de e-ticketing care să aducă în secolul XXI operatorul local (biletele de hârtie vor dispărea din circulaţie) şi, nu în cele din urmă, de un sistem alternativ de mobilitate bazat pe biciclete. Toate contractele de finanţare sunt semnate, în cele mai multe cazuri şi cele de lucrări, iar valoarea totală ajunge la peste 125 milioane euro: cei mai mulţi bani sunt pentru înnoirea parcului auto, aspect fără precedent în istoria ultimilor 31 de ani.
Citește și: Deputatul PSD Ghiță, singurul care s-a opus declarației de condamnare a antisemitismului
Contractele semnate de Primăria Iaşi au şi probleme: au fost impuse corecţii financiare, iar implementarea merge greu. În unele cazuri, licitaţiile au fost lansate cu întârziere: proceduri similare desfăşurate de alte oraşe din ţară au fost organizate mai repede, iar autobuze electrice sau tramvaie noi deja circulă în aceste municipii. Sunt însă şi unele constrângeri, care ne-ar putea lăsa fără aceast uriaşă şansă de modernizare. Ca urmare, o întrebare ne poate da fiori: vor face faţă edilii ieşeni?
Continuarea, în Ziarul de Iași.