Potrivit comunităţii Optar.ro, care promovează transportul alternativ în România, proiectul înseamnă o cheltuială de 13.000 de euro pentru o bicicletă achiziţionată pentru închirirere.
"13.000 euro pentru o bicicletă (pentru 3 ani de exploatare). Asta au votat azi consilierii PSD și PNL de la Sectorul 1. Vor fi 390 de biciclete și s-a prevăzut o sumă de aproximativ 5 milioane de euro (suma poate fi chiar mai mare de 5.000.000 euro).
Lăsând la o parte ilegalitățile (nu respectă PMUD, s-a votat fără dezbatere, în București nu există nici măcar 10 km de piste, studiul de fezabilitate are date eronate care încerca să justifice proiectul etc) și prețul de 13.000 euro/bicicletă, ar trebui să mai știți ceva.
În București există cel puțin 7 (șapte) sisteme de închiriere de biciclete și trotinete. Trotinete: Lime, Flow, Wolf-e Rides și I'velo (în teste) Biciclete: I'velo Urban, I'velo Relax, Student oBike, ApeRider (suspendat de un an).
Trebuie spus că pentru a face loc acestui proiect, de 13.000 Euro/bicicletă, Primăria Sectorului 1 a închis un alt sistem de închiriere biciclete pe care îl administra: La Pedale.
Curios, toți acești consilieri care au votat proiectul nu au fost curioși să afle de ce proiectul s-a votat în regim de urgență (adică fără dezbatere), de ce din Studiul de fezabilitate sunt omise informațiile corecte despre infrestructura pentru biciclete și cum de nu li s-a părut suspect de mare prețul de 13.000 euro/bicicletă", a scris comunitatea Optar.ro pe Facebook.
Proiectul votat marţi prevede:
- minim de 44 de staţii inteligente de predare şi preluare a bicicletelor,
- 390 de biciclete inteligente mecanice prevăzute cu computer de bord,
- 15 triciclete pentru seniori,
- 15 triciclete pentru persoane cu dizabilităţi,
- centru de operare cu sistem integrat software şi hardware de gestiune şi comunicaţii.
La şedinţa de Consiliu a luat cuvântul reprezentantul Grupului de iniţiativă civică ”Kiseleff”, Claudia Florescu, care a contestat urgenţa acestui proiect, introdus pe convocatorul unei şedinţe extraordinare.
„De ce nu poate trece el prin procedura legală şi firească de dezbatere publică? Dacă avem şi noi cetăţenii ceva de spus despre acest proiect? Este totuşi o investiţie de 5 milioane de euro, atâta vreme cât infrastructura nu există”, a spus Florescu.