Semne de întrebare după accidentul feroviar din Olt. ”Orice e posibil. Linia e făcută praf”

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 19.02.2025 - 17:12
Semne de întrebare după accidentul feroviar din Olt. ”Orice e posibil. Linia e făcută praf” - Foto: Club Feroviar
Semne de întrebare după accidentul feroviar din Olt. ”Orice e posibil. Linia e făcută praf” - Foto: Club Feroviar
Semne de întrebare după accidentul feroviar din Olt. ”Orice e posibil. Linia e făcută praf” - Foto: Club Feroviar
Semne de întrebare după accidentul feroviar din Olt. ”Orice e posibil. Linia e făcută praf” - Foto: Club Feroviar

Sunt multe semne de întrebare după accidentul feroviar din Olt. Un tren a deraiat și s-a ciocnit de un altul. Un om a murit și alți doi au fost răniți. O anchetă este în desfășurare.

SHARE

O anchetă este în desfășurare după tragedia de pe calea ferată. Deocamdată sunt multe semne de întrebare cu privire la modul în care s-a produs accidentul. 

Un om a murit și alți doi au fost răniți grav. 

Semne de întrebare după accidentul feroviar din Olt. ”Orice e posibil. Linia e făcută praf”

Prefectul judeţului Olt, Ştefan Nicolae, este de părere că acidentul feroviar produs între Mihăeşti şi Radomireşti, a lăsat multe semne de întrebare.

„La o primă analiză - a fost acolo şi directorul de la Regionala Craiova a CFR Infrastructură şi era aşteptat şi un cenzor şef de la Bucureşti - ei spun că de vină ar fi viteza, că ar fi depăşit 60 km/h.

Acum, eu nu ştiu ce să spun, nu sunt un mare specialist în căi ferate, dar nu mi se pare o viteză extraordinar de mare încât un vagon să deraieze, să sară de pe şine.

În orice caz, acolo era linie dreaptă”, a declarat, miercuri, pentru News.ro, prefectul judeţului Olt, Ştefan Nicolae.

Citește și: CFR Marfă unde 2 trenuri s-au lovit: Buget de salarii de 100 de ori mai mare decât cel de investiții

Oficialul a precizat că, deocamdată, nu se poate spune dacă au existat probleme la linia ferată care să fi cauzat deraierea vagoanelor unuia din cele două trenuri private de marfă implicate în accidentul feroviar produs, miercuri, pe Magistrala 100, între staţiile CF Mihăeşti şi Radomireşti.

„E posibil orice, deocamdată nu ştim, în zona aia (n. red. - unde a avut loc accidentul) linia era ruptă, era făcută praf. E greu până nu se pronunţă nişte oameni de specialitate”, a precizat prefectul.

Semne de întrebare după accidentul feroviar din Olt. ”Orice e posibil. Linia e făcută praf” - Foto: Club Feroviar

Pagube imense în urma accidentului

Potrivit prefectului Ştefan Nicolae, conductorul de tren a decedat în urma accidentului, însă ajutorul său, care era în partea dreaptă, nu a păţit nimic.

„Chiar cu dumnealui am discutat ca să aflu primele date şi mi-a spus că efectiv s-au pomenit în faţă cu un vagon, care era gol şi avea deasupra nişte platforme de transport autoturisme, dar care erau goale.

Locomotiva a deraiat destul de mult. Sunt trei stâlpi rupţi şi, dincolo de, Doamne ferește, persoana decedată, că vorbim de pierderea unei vieţi, sunt costurile astea cu transbordarea, pentru că e o cale ferată extrem de importantă.

În aceste condiţii, trenurile de marfă nu vor mai putea face transporturi, iar transportul de călători o să fie cu transbordare de persoane”, a afirmat prefectul de Olt.

Acesta a mai spus că, din informaţiile pe care le are la acest moment, au plecat din Bucureşti spre locul accidentului două macarale, una de 125 de tone şi alta de 200 de tone pentru a ridica vagoanele răsturnate.

Citește și: Două trenuri de marfă s-au ciocnit pe calea ferată. Unul a deraiat. Planul roșu, activat

„De asemenea, a venit Criminalistica, aşteptau Medicina Legală... Decedatul este din judeţul Giurgiu şi are în jur de 60 de ani, după cum mi-a spus însoţitorul lui, cu care am stat de vorbă”, a precizat prefectul.

Ştefan Nicolae a mai explicat că cele două trenuri de marfă implicate în accidentul feroviar se deplasau, în sensuri opuse, unul pe lângă celălalt, iar la un moment dat un vagon deraiat de la una dintre garniturile feroviare a sărit în faţa locomotivei celuilalt tren, persoana decedată fiind conductorul acestei locomotive a trenului care circula dinspre Curtici spre Giurgiu.

Potrivit prefectului, lucrările pentru refacerea liniei avariate ar dura, conform estimărilor specialiştilor, „undeva la trei-patru zile”, dar este posibil să dureze mai mult.

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA a informat că, pentru a facilita continuarea călătoriei pasagerilor afectaţi de întreruperea temporară a traficului feroviar între Mihăeşti şi Radomireşti, se asigură transbordarea cu mijloace auto a călătorilor între staţiile CF Caracal – Roşiori Nord şi retur.

„Precizăm, totodată, faptul că, aceste măsuri adoptate pentru asigurarea continuităţii circulaţiei feroviare, vor fi menţinute până la finalizarea intervenţiilor desfăşurate de personalul feroviar de specialitate în Halta de Mişcare Mihăeşti, în zona deraierii”, mai informează CFR SA.

Două trenuri private de marfă au fost implicate miercuri dimineaţă, într-un accident feroviar, la ieşirea din staţia CFR Mihăeşti spre Caracal, judeţul Olt. Şeful unuia dintre trenuri, grav rănit în urma accidentului, a decedat. AGIFER investighează accidentul.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a informat că traficul feroviar este în continuare restricţionat pe relaţia Mihăeşti – Dragomireşti.

”Reamintim că în jurul orei 10:45, două vagoane din compunerea unui tren privat de marfă (Rail Cargo) au deraiat în Halta de Mişcare Mihăeşti (Cap Y).

Trenul circula pe firul I, iar vagoanele deraiate au acroşat locomotiva trenului privat de marfă (PIMK), care circula pe firul II. 

Echipele de intervenţie sunt mobilizate la faţa locului, în vederea începerii lucrărilor necesare pentru restabilirea circulaţiei feroviare în zona deraierii. 

Va fi o acţiune amplă, care se va desfăşura continuu, pe un interval de minimum 48 de ore şi care va putea demara IMEDIAT după finalizarea activităţilor de cercetare penală la faţa locului, executate de către organele de specialitate (Procuratură)”, precizează CFR SA.
 
Trenul privat de marfă (Rail Cargo), avea în compunere 19 vagoane (goale) şi circula pe distanţa Giurgiu Nord – Curtici, iar trenul privat de marfă (PIMK) avea în compunere 19 vagoane (Transcontainer) şi circula pe distanţa Curtici – Giurgiu Nord.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te