Haos, pe calea ferată! A bătut vântul, trenurile au și sute de minute întârziere. Din cauza copacilor doborâți peste firele electrice, pe raza regionalelor Iaşi, Braşov şi Bucureşti, în mai multe zone, locomotivele nu au curent.
Primul tren electric nou luat de CFR în 30 de ani, o ramă InterRegio Alstom Coradia Stream care costă 13.000.000 euro, pleacă cu 1 an întârziere, față de promisiunile inițiale. Va parcurge distanța București - Brașov în 2,5 ore. Deci, cu o viteză medie „fabuloasă” de 68 km/h.
Liderul comunist Gheorghe Gheorghiu-Dej se plimba cu o limuzină Buick specială în anii `50. Exclusivistul model american a fost transformat special pentru el în drezină de lux.
O cale ferată vitală pentru România, care leagă Bucureștiul de Oradea și mai departe de Europa Occidentală, va fi modernizată cu 1.000.000.000 € ca să „zboare” trenul ca în 1873. Traseul cu multe serpentine feroviare rămâne același ca pe vremea Austro-Ungariei.
Guvernul vrea să ia 23 de locomotive electrice noi pentru CFR, capabile să circule cu 160 km/h, de circa 6.600.000 €/bucata. Germania și Suedia, de exemplu, cumpără însă zeci de locomotive românești, făcute la Craiova, cu circa 2,5-3 milioane € bucata. Au specificații similare.