Simfonica, un post de televiziune dedicat muzicii clasice, a primit aprobarea CNA

DE Miruna Moldoveanu | 15.12.2020 - 14:53
Consiliul Național al Audiovizualului/FOTO: Inquam Photos/George Călin
Consiliul Național al Audiovizualului/FOTO: Inquam Photos/George Călin

Un nou canal dedicat muzicii clasice, Simfonica, va intra pe piața românească din toamna anului viitor. Aprobarea Consiliului Naţional al Audiovizualului a venit în urma solicitării de acordare a licenţei audiovizuale prin reţele de comunicaţii electronice pentru SFM Media Tech.

SHARE

„Ştiu sigur că există un public pentru astfel de programe. E adevărat că există Mezzo, există Arte, dar nu un program care să promoveze produsele româneşti culturale din această zonă. Mai mult decât atât, există o serie de activităţi care se desfăşoară în cadrul conservatoarelor din România, al şcolilor de muzică în general, care nu sunt expuse nicăieri. Sunt destul de multe entităţi şi private şi nu avem în limba română o poveste a acestei zone muzicale", le-a spus Richard Constantin Tufeanu, acţionar unic, membrilor CNA.

El a explicat că noul post se va baza pe "multe achiziţii", urmând să difuzeze producţii româneşti şi din Europa.

Potrivit structurii serviciului de programe, prezentat la CNA, în grila "Simfonica" vor intra producţii audiovizuale ale altor producători în proporţie de 73%, procentul rezervat operelor româneşti fiind de 20%.

Cu o acoperire naţională, "Simfonica" va emite, în format SD şi HD, 24 de ore pe zi, cu cinci ore pe zi reluări sâmbăta şi duminica. Difuzarea va fi asigurată de Vodafone, Telekom şi Orange, a precizat Richard Tufeanu.

"Vom începe cu un echipaj de 15 oameni şi probabil vom ajunge la 30 de persoane, ulterior, dar şi cu mulţi colaboratori din domeniu", a informat Tufeanu, care a menţionat că are "un parteneriat de lungă durată cu "Festivalul George Enescu".

Conform reprezentantului "Simfonica", noul post va putea fi urmărit începând cu octombrie anul viitor.

"Noi, din punct de vedere tehnic, avem echipamentele. Ne trebuie partea de conţinut şi încercăm ca, undeva la sfârşitul lunii septembrie 2021, să începem emisia. Până atunci, ne-am propus să avem o perioadă de dezvoltare de conţinut şi achiziţii de concerte şi tot ce reuşim să adunăm până la acea dată", a mai spus Richard Tufeanu, potrivit Agerpres.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te