Reprezentanții STB au confirmat informația și au justificat apariția datoriei de 231 de milioane de lei prin tăierea de către guvernul Dăncilă a bugetului Capitalei, dar și prin creșterea cu peste 80% a flotei.
Potrivit unei hotărâri adoptate la sfârşitul lunii octombrie, Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor Societăţii de Transport Bucureşti STB S.A. „constituie în garanţie bunurile aflate în patrimoniul societăţii, respectiv imobilul compus din imobil şi teren situat în Bucureşti, Bv. Dinicu Golescu nr. 1, Sector 1, identificat cu numărul cadastral 261250, înscris în CF sub nr. 261250, 995 autobuze, 65 troleibuze, 10 vagoane tramvai, 78 utilaje (elevatoare, dispozitiv de suspendare auto, standuri ITP, staţii spălare), 92 de echipamente (motostivuitoare, buldoexcavatoare şi electrocare)”.
Andrei George Creci, directorul STB, a fost împuternicit să semneze acordul şi să ducă la îndeplinire toate demersurile asumate.
În anii 2013-2014, fosta Regie Autonomă de Transport București (RATB, actuala STB SA) a mai fost în incapacitatea de a-și plăti datoriile, astfel încât ANAF a pus sechestru asigurator pe sediul Regiei, din Bulevardul Dinicu Golescu nr.1. După achitarea datoriilor de către RATB, ANAF a ridicat sechestrul la acel moment.
Reprezentanții STB arată că acumularea datoriei de 231 de milioane de lei a fost cauzată de creșterea cu peste 80% a parcului auto (de la 1040 mijloace de transport la 1861), de dublarea liniilor de transport, inclusiv în județul Ilfov, precum și de diminuarea bugetului Capitalei în anul 2019, ca urmare a reducerii cu 30% a sumelor repartizate de Guvern, din încasările impozitului pe venit, colectat la bugetul de stat, potrivit G4media.