Se văd deja efectele secetei pe Dunăre. Transportatorii trebuie să reducă marfa ca să poată înainta prin apa scăzută, iar asta duce la creșterea costurilor.
Transportul pe Dunăre, grav afectat de secetă. Navele trebuie să reducă cantitatea de marfă
În același context combinatul siderurgic din Galați și-a suspendat activitatea și așteaptă transporturile de minereu și cărbune. Inclusiv barje cu cereale sunt blocate pe fluviu, iar zilnic cel puțin două convoaie eșuează și trebuie aduse pe linia de plutire.
Citește și: VIDEO Denivelări și infiltrații pe Podul de la Brăila. CNAIR, stupefiant: Sunt probleme de 4 ani
Aproape de ecluza de la Cernavodă, Dunărea nu depășește un metru adâncime. Navele trec tot mai rar pe aici.
Pescar: "Nu au mai trecut vapoare, nimic. Din cauză că a scăzut prea tare apa".
Probleme sunt şi la Galaţi. Din cauza nivelului scăzut al Dunării armatorii au şi câte 2 nave eşuate pe zi. Și sunt nevoiţi să transporte mai puţină marfă. O barjă care ar căra în mod normal 1600 de tone de cereale, poate fi încărcată acum doar cu o mie de tone. Cheltuielile cresc cu cel puțin 30%, iar asta se reflectă până la consumator.
Ivan Roman, director Planificare și Execuție Transport, NAVROM: ”Desfacem convoaiele și trecem fiecare punct critic cu câte o unitate. Acest lucru duce la întârzieri foarte mari. Până la 6, 7 zile întârziere cu sosirea mărfii la destinație”.
Sunt în total 4 puncte critice pe unde barjele trec cu mare dificultate, unde inevitabil se creează aglomerări.
Activitatea ultimului furnal funcțional din combinatul siderurgic de la Galați, furnalul numărul 5, a fost suspendată. Principalul motiv este lipsa materiei prime, care ar fi trebuit să vină cu barjele, pe Dunăre. În acest timp, reprezentanții combinatului spun că angajații sunt în continuare plătiți.
Citește și: Peștele pe cale de dispariție numit „dinozaurul Dunării”, braconat ilegal. Ce a descoperit Poliția
Nivelul Dunării este cu peste un metru sub media multianuală. La Porțile de Fier, debitul este, de asemenea foarte scăzut.
Florin Uzumtoma, director căi navigabile, AFDJ Galați: ”Aproape de jumate, cam pe aicea suntem”.
Adrian Maizel, șef Birou Hidrografic AFDJ Galați: ”Naveleaproape ating pilele fostului pod al al lui Constantin, din zona kilometrului 635-634. Ca și în trecut, noi semnalizăm acest obstacol în navigație în harta electronică.”
Din păcate, meteorologii spun că nici în următoarele două săptămâni nu sunt anunțate precipitații pe cursul Dunării, potrivit știrileprotv.ro.