Lucrările au intrat în linie dreaptă, iar la tunelurile pentru mașini menite să protejeze fauna din zonă, în special urșii, se lucrează 24 de ore din 24. Acestea sunt primele tuneluri forate de autostradă din istoria României.
Sectorul Holdea-Margina din Autostrada Deva-Nădlac a intrat în faza de șantier în 2023. Însă lucrările propriu-zise au început abia în august, anul trecut.
Acum, pentru realizarea tunelurilor prin care vor trece mașinile, se lucrează zi și noapte, cu 700 de angajați și 300 de utilaje.
Unul dintre cele mai dificile proiecte rutiere din țară se apropie de final. 15 ani a durat un tunel
Octavian Orz, inginer expert în tuneluri: „Lucrarea a început efectiv la tunele, partea de subterana, acum aproximativ 40 de zile. Constă în excavarea galeriei care se execută chiar acum”.
În cea de-a doua galerie, de pe partea stângă, lucrările sunt mai avansate. Ulterior, alte echipe vor începe forarea de pe partea cealaltă și se vor întâlni la mijloc.
Citeşte şi: VIDEO Care e stadiul autostrăzii chinezești de 400.000.000 lei de la marginea Bucureștiului
Istoria tunelurilor din Holdea-Margina și Coșava este una tumultoasă, care a ținut lucrurile pe loc nepermis de mult. Unul dintre sectoare, care taie podișul Lipovei, o zonă protejată prin rețeaua Natura 2000, a stârnit preocupări din partea organizațiilor de mediu.
Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructură: „Noi spunem de doi ani de zile că nu o să fie gata în 2026. De ce 2026? Este termenul PNRR având în vedere situația geopolitica actuală, conform PROTV.
Citeşte şi: VIDEO Bucata de „autostradă-muzeu” de pe Autostrada Bucureștiului, ZERO șanse de inaugurare în 2024
În cel mai fericit caz acest tronson va fi gata în 2027. Pentru că vorbim de tuneluri care sunt excavate care ia cel pun un an, un an și jumătate. Dacă ai așteptat 20 de ani, mai aștepți încă doi."
În momentul de față, România 1.270 de kilometri de autostradă și drum expres.