Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 12,5%

DE Adelina Sahlean | 03.04.2020 - 11:48

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut în primele două luni ale anului în curs, faţă de perioada 1 ianuarie - 28 februarie 2019.

SHARE

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în februarie 2020, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 0,4% datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,2%), potrivit datelor publicate vineri de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Scăderi s-au înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-1,6%) şi la vânzările de produse nealimentare (-1,2%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în februarie 2020, comparativ cu luna precedentă, a urcat pe ansamblu cu 0,8% datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,8%).

Scăderi s-au înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-0,6%) şi la vânzările de produse nealimentare (-0,4%).

Potrivit datelor INS, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2020, comparativ cu luna februarie 2019, a înregistrat o creştere cu 13,8% datorită majorărilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+15,6%), vânzările de produse nealimentare (+13,7%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,5%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna februarie 2020, comparativ cu luna februarie 2019, a înregistrat o urcare cu 10,5% datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+11,2%), vânzările de produse nealimentare (+10,3%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,6%).

De asemenea, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1 ianuarie - 29 februarie 2020, comparativ cu perioada 1 ianuarie - 28 februarie 2019 a înregistrat o majorare cu 12,5% datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+13,0%), vânzărilor de produse nealimentare (+12,7%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+11,0%).

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te