Banii vor fi folosiţi pentru promovarea oraşului Brașov și a staţiunii Poiana Brașov, dar şi pentru buna funcționare a Serviciului Public Salvamont.
Noua modalitate aprobată de Consiliul Local Braşov presupune schimbarea modului în care se calculează această taxă. Practic turiştii nu vor mai plăti pentru o zi, ci vor plăti pentru întreaga şedere cu una sau mai multe nopţi, în perioadă neîntreruptă.
Zece lei, de persoană, pentru fiecare ședere la munte. Ce oraș din România impune această taxă?
Însă, până anul viitor, când noua modalitate de calcul va intra în vigoare, fiecare turist va plăi în continuare taxele după vechiul calcul: un leu pe zi, taxă de promovare și doi lei pe zi, taxă Salvamont.
"Încercăm să promovăm cazările pe un număr mai mare de nopţi şi tocmai de aceea vrem să creem acele mecanisme care să-i avantajeze pe turiştii care petrec mai mult timp în Braşov", a declarat Sorin Toarcea, reprezentant Primăria Brașov.
Turiştii, dar şi hotelierii au părerile împărțite, conform Observator.
Citește și: O femeie a cheltuit 280.000 de dolari pentru câinii ei. Ce le-a cumpărat de banii ăia?
"Nu cred eu că va ajuta foarte mult din banii ăştia..." "Nu ar fi mult dacă ar fi aranjat, să fie curat, să fie locuri de parcare. În schimb dacă dai şi bani şi rămâne totul la fel..." "Un pic s-au ridicat şi salariile, un pic s-au ridicat şi pensiile şi atunci 10 lei nu mi se pare mult", spun oamenii.
"Dacă putem spune că această taxă va pune amprenta şi va spori turismul corect făcut în România atunci şi de ce nu, în Braşov, eu zic că suntem pe drumul cel bun", a declarat Gabriel Roșca, director hotel.
"Asta înseamnă o presiune în plus pe preţul final pe care-l plăteşte tot clientul. Nu am fost consultaţi din păcate", a declarat Roxana Cojocea, președinte Asociația de Turism Poiana Brașov.
Citește și: Câți câini poți să ai, dacă stai la casă? Numărul este reglementat prin lege
Anul trecut, doar din taxa de promovare pentru Brașov și Poiana Brașov s-au strâns 1,6 milioane de lei.