Vacanță cu mașina în Thassos, Corfu, Creta? Atenție, din mai, se scumpește feribotul! Cu cât?

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 25.03.2025 - 16:11
Vacanță cu mașina în Thassos, Corfu, Creta? Atenție, din mai, se scumpește feribotul! Cu cât? - Foto: designedtotravel.ro (imagine cu rol ilustrativ)
Vacanță cu mașina în Thassos, Corfu, Creta? Atenție, din mai, se scumpește feribotul! Cu cât? - Foto: designedtotravel.ro (imagine cu rol ilustrativ)

Vacanță cu mașina în Thassos, Corfu, Creta? Atenție, din mai, se scumpește feribotul! Creșterea tarifelor depășește rata inflației, incluzând și noile reglementări UE privind limitarea poluării în Marea Mediterană prin utilizarea unui combustibil mai eco, dar mai scump.

SHARE

Zeci de mii de români aleg anual să-și facă vacanța de vară pe plajele superbe din insulele grecești. Nu degeaba Thassos a ajuns să fie supranumită „Insula românilor”, în ultimii ani de exemplu. Iar Corfu nu e nici ea departe.

Apropierea sezonului estival 2025 vine, însă, cu o veste proastă, care le va mări bugetul alocat transportului, pentru cei care obișnuiesc să meargă cu mașina pe insulele Eladei unde nu se poate ajunge decât cu feribotul.

Citește și: Veste proastă, pentru români! Adio, prețuri mici la mare în Bulgaria! TVA-ul crește de la 9% la 20%

Vacanță cu mașina în Thassos, Corfu, Creta? Atenție, din mai, se scumpește feribotul! Cu cât?

Armatorii greci au anunțat scumpirea tarifelor pentru feribot începând cu luna mai 2025, după ce în 2024 acestea deja au fost indexate substanțial, cu până la 50%, în unele cazuri. 

Concret, pasagerii care călătoresc cu feribotul în Grecia în această vară se vor confrunta cu o creștere a prețurilor de până la 15%, pe măsură ce țara pune în aplicare noile reglementări ale UE menite să reducă poluarea în Marea Mediterană.

Citește și: Vacanța de Paște? În Deltă sau Bucovina, mai scump ca la All Inclusive în Bulgaria, Grecia, Egipt

„Costurile combustibilului, care constituie 47% din cheltuielile de exploatare ale unui feribot, sunt principalul factor care determină creșterea prețului biletului”, a declarat Dionysis Theodoratos, președintele Asociației întreprinderilor de transport maritim de pasageri (SEEN) din Grecia, potrivit greekreporter.com.

Scumpirile anunțate de companiile de transport maritim din Grecia începând cu 1 mai se datorează în principal noului regulament al Uniunii Europene de limitare a emisiilor de carbon și sulf din transportul maritim de pasageri, scumpirii întreținerii navelor și creșterii salariilor din acest sector.

Citește și: Cu cât creşte taxa de drum pentru românii care merg în concediu în Bulgaria şi Grecia

Noul combustibil pe care navele îl vor utiliza din acest an navele, așa-numitul MGO (Marine Gas Oil), este un tip de combustibil rafinat cu un conținut scăzut de sulf și este mai curat decât combustibilii reziduali, cum ar fi păcura grea (HFO).

Dar, MGO e mai scump cu circa 35% decât combustibilul utilzat până acum, ceea ce înseamnă că costurile de exploatare ale navelor cresc.

Companiile care operează feriboturile au început să comunice deja modificările de prețuri partenerilor, inclusiv Minoan Lines, de pildă, care a anunțat că tarifele de transport pentru rutele Pireu-Creta vor crește cu 2,50 € pe metru liniar pentru camioane. În mod similar, tarifele de cabină pe aceeași rută sunt de așteptat să sară de la 96 € la 110,40 €, cu bilete la clasa economică care cresc de la 37 € la 42,50 €, potrivit ekathimerini.com.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te