Acuzațiile curg, apărarea – pentru moment – tace. Dar „nu este prima dată” – țipă și un raport al Corpului de Control al Prim-Ministrului, care a verificat activitatea doamnei Rancea pe vremea când era interimar la Opera Națională din București.
Sonia Teodoriu ne pune povestea în scenă, în timp ce ascultă un alt Bal Mascat – de la Royal Opera House, din 1978, cu Montserrat Caballe și Jose Carreras. Poftiți în sala, cortina se ridică.
Clădirea Teatrului Național din Iași are două intrări pentru artiști. Prin spate. Una e a actorilor, pe cealaltă intră artiștii de la Operă. La orice oră ai intra, vei auzi pe cineva cântând. Sau instrumente acordându-se. Zilele astea răsună fragmente din opera Bal Mascat, a lui Giuseppe Verdi.
Artiștii se pregătesc pentru premiera din primăvară. Agitația e mare, ca înainte de orice spectacol. Însă acum, la Opera din Iași, emoțiile nu sunt doar pe scenă, iar drama nu are legatură cu libretul. Ministrul Culturii a trimis Corpul de Control.