Într-o analiză publicată pe site-ul Contributors, Crăciun arată că “Metrorex are între 32% și 130% mai mulți angajați decât metroul londonez“, depinde la ce se face raportarea.
Astfel, Metrorex are 69 angajați/ tren, în timp ce metroul londonez doar 30 angajați / tren, deci excedentul Metrorex este de 130%.
Analiză: Metrorex are un exces de angajați, față de London Underground
“Dacă ținem cont și de faptul că la Metrorex nu exista departamentul Asistență a Călătorilor, atunci trebuie să îi excludem din calcul pe cei de la Londra, pentru ca să putem compara «mere cu mere». Caz în care situația se prezintă cu atât mai dramatică, fiind dovada clară că schema de personal a Metrorex este hiper-umflată, nicidecum deficitară“, scrie Crăciun. În aceste condiții, Underground London ar avea 26 angajați/ tren - deci Metrorex ar bate metroul londonez cu 165%.
“În ciuda faptului ca sindicaliștii USLM susțin că astăzi la Metrorex există circa 100 de mecanici cu decizie de pensionare, care dacă se retrag din activitate, Magistrala M5 ar trebui închisă, realitatea este căMetrorex are UN NUMĂR APROAPE DUBLU de mecanici raportat la numărul de trenuri față de metroul londonez (!!!)“, mai scrie Crăciun. Astfel, la Londra sunt cinci mecanici pe tren - unde doar un mecanic se află pe un tren care circulă, deși garniturile sunt mult mai vechi decât cele de la București - față de 8,9, la Metrorex.
Puteți citi aici întregul articol: “Metrorex versus Underground – o comparație între metroul din București și metroul din Londra“