Lucrările pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova- Pitești nu au fost reluate, nici după două luni de când constructorul italian care a început aici lucrările în urmă cu 4 ani a plecat din șantier.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) s-a chinuit 9 luni să rezilieze contractul cu italienii, din lipsa de mobilizare pe acest şantier, și acum caută un alt constructor pentru a relua lucrările, care sunt finalizate în proporție de doar 43%, relatează slatinata.ro.
Citește și: VIDEO 26 km de autostradă/an a construit România după 1989. Avem singura capitală UE fără centură
Lucrările pe tronsonul 1 al „Autostrăzii Ford” au început în 2019 și ar fi trebuit să fie terminate la sfârșitul anului trecut de Tirrena Scavi S.P.A., dar sunt departe de a fi finalizate.
Pe tronsonul 2 al drumului expres Craiova - Pitești se circulă deja, pe tronsonul 3 se lucrează bine şi progresul este bun şi pe tronsonul 4.
Drumul expres Craiova–Pitești este împărțit în 4 tronsoane
Drumul expres Craiova–Pitești este împărțit în 4 tronsoane, cu o lungime totată de 121,185 kilometri. Lucrările au început în 2019 și au ajuns la peste 50%.
Citește și: Optimism extraterestru, la MT: 2.000 km de autostradă până în 2030, în România. Acum nu avem 1.000
Tronsonul 1 Craiova – Robănești (Centura nord Craiova – intrare în Balș): Are o lungime de 17,7 km și antreprenor este compania italiană Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 358,18 milioane lei fără TVA. Contractul a fost semnat în 10 decembrie 2018, început în 27 decembrie 2018- proiectare și în 16 septembrie 2019 - execuție. Termenul contractual de finalizare era trimestrul IV 2022.
Tronsonul 2 Balş – Slatina (39,85 km): Este segmentul de 40 km al Drumului Expres Craiova–Pitești pe care deja se circulă.
Tronsonul 3 Valea Mare – Colonești (31,75 km): Stadiul lucrărilor este de circa 63%, după ce au început în martie 2021. Termenul pentru finalizarea lucrărilor este luna ianuarie 2024. Valoarea contractului esre de 617 milioane de lei, fără TVA.
Tronsonul 4 Colonești – Oarja – Pitești (31,88 km): Nu s-a săpat încă niciun metru, deși contractul a fost semnat în august 2021. Încă se proiectează, iar lucrările ar putea demara în noimebrie 2022. Termenul contractual de finalizare este luna noiembrie 2024. Valoarea contractului este de 617,081 milioane de lei, fără TVA.
Valoarea totală a proiectului este de 4.933.925.482,39 lei, din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, este de 4,162,020,930.76 lei.