Confruntându-se cu unele probleme de control al calității, dar și cu “rateuri” ale lanţurilor de aprovizionare care țin greu pasul cu producţia, Boeing a decis să reducă ritmul de producţie la modelul 737 Max.
Totul după ce un astfel de avion a evitat la limită o catastrofă, când o parte a fuzelajului pe care se afla un hublou s-a desprins după decolare. Drept urmare Administraţia Federală pentru Aviaţie din SUA (FAA) a anunțat că nu va permite Boeing să majoreze producţia de avioane 737 Max dincolo de pragul de 38 de aparate pe lună.
Boeing a anunțat întârzieri la livrările de 737 Max. Cât platește TAROM pe astfel de aparate
Cu toate acestea, constructorul american a majorat uşor producţia, care în luna iunie a livrat cel mai mare număr de avioane de după incidentul din ianuarie. Creşterea livrărilor este vitală pentru Boeing care trebuie să îşi consolideze situaţia financiară, afectată de reducerea producţiei. Reamintim că, în cadrul Salonului Aeronautic Farnborough, desfăşurat în luna iulie 2018, TAROM a parafat o comandă fermă de cinci avioane Boeing 737 MAX 8, conform Agerpres, evaluate la 586 milioane de dolari, preţ de catalog.
Citește și Boeing a acceptat să pledeze vinovat de fraudă penală legată de prăbuşirea a două avioane
Conform unor surse, constructorul american de avioane Boeing i-a informat pe unii clienţi care au comandat aparate 737 Max, ce urmau să fie livrate în 2025 şi 2026, că vor mai avea de aşteptat până când vor intra în posesia avioanelor, arată Bloomberg și Reuters.
Citește și VIDEO Momentul în care un fulger lovește aripa unui avion în zbor. „A fost șocant”