Elon Musk a declarat că următoarea fază de creștere a companiei Tesla va fi construită în jurul unui viitor energetic sustenabil la nivel global, unul care poate deservi o populație mondială mult mai mare și care poate fi realizat fără mari sacrificii economice.
Startul prezentării „Master Plan 3” a constructorului auto Tesla este posibil să-i fi dezamăgit pe unii investitori, care se așteptau la informații despre produse noi, inclusiv detalii despre viitoarea platformă Gen 3.
Excentricul și vizionarul miliardar Elon Musk a prezentat viziunea sa privind trecerea globală la energie regenerabilă, curată, relatează latimes.com.
Astfel, luând în calcul şi planurile de trecere completă la maşini electrice, conform calculelor prezentate de Elon Musk, omenirea ar avea nevoie de 240 TWh capacitate de stocare şi o putere de 30 TW de energie regenerabilă.
Pentru amplasarea acestor „parcuri” de energie regenerabilă, sub orice formă ar fi ele, ar fi nevoie de ocuparea a doar 0,2% din suprafaţa Pământului.
Iar conform calculelor specialiștilor Tesla, prezentate de Elon Musk, pentru acest lucru ar fi nevoie de investiţii de circa 10 trilioane de dolari în capacităţi de producţie, o sumă comparabilă, de exemplu, cu 10% din PIB-ul global în 2022.
"Pământul va trece la o economie energetică sustenabilă (...) Și acest lucru se va întâmpla în timpul vieții voastre", a punctat directorul general al Tesla.
Tesla vrea să se extindă pe piața pompelor de căldură
Un produs pe care Tesla l-ar putea extinde este reprezentat de pompele de căldură. Musk și Drew Baglino, vicepreședintele senior al producătorului de automobile pentru inginerie energetică și a grupului motopropulsor, au declarat, în cadrul evenimentului anual dedicat investitorilor Tesla din 2023, că pompele de căldură ar putea reduce drastic costurile de încălzire a locuințelor și a birourilor, numindu-le unul dintre fructele de bază ale tranziției către energia durabilă.
Conform calculelor Tesla, prin înlocuirea combustibillor fosili cu electricitatea generată regenerabil, oamenii vor consuma mai puţină energie exprimată în kWh.
De exemplu, un metru cub de gaz echivalează cu 10-11 kWh de curent. Dacă această cantitate de energie electrică este folosită direct pentru propulsie sau încălzire, printr-o pompă de căldură, consumul efectiv de kWh e mult mai mic.
Acelaşi principiu se aplică şi benzinei - un litru de benzină este echivalent cu 8,9 kWh de energie electrică. Ceea ce înseamnă că, dacă o mașină electrică are un consum de 24-26 kWh/100 km, înseamnă că consumă echivalentul a 2,7-3,0 litri de benzină la 100 km.
Musk a publicat primul său master plan în urmă cu mai bine de un deceniu, în care a prezentat strategia de lansare pe piață a Tesla, care prevedea construirea unei mașini electrice sport, apoi a unei serii de mașini mai accesibile. Compania a pus în aplicare această viziune cu Roadster, Model S, Model X și, apoi, Model 3 sedan.
Zece ani mai târziu, Musk a lansat „Master Plan 2”, în timp ce Tesla achiziționa SolarCity. Acel plan vorbea despre acoperișuri solare cu stocare a energiei generate în baterii, o gamă extinsă de vehicule și tehnologie de autoconducere. Și cam totul a prins contur.
Tesla lansează Cybertruck și vrea să reducă la jumătate costurile de producţie la viitoarele generaţii de maşini electrice
Inginerii Tesla au anunţat că vor reduce cu 50% costurile de asamblare la viitoarele generaţii de maşini, dar directorul general Elon Musk nu a dezvăluit când va debuta mult aşteptatul model electric la un preţ accesibil, transmite Reuters.
Analiştii se aşteptau ca miercuri Musk să dea detalii despre noile vehicule ce vor fi lansate şi ce modele vor fi oferite. Directorii companiei au precizat că pe o platformă Tesla va fi construit mai mult de un vehicul în fabricile în fabricile standardizate, dar Musk nu a precizat la ce modele se gândeşte.
Directorul financiar al Tesla, Zach Kirkhorn, şi alţi oficiali au scos în evidenţă angajamentul lor de a reduce costurile de producţie.
Kirkhorn a estimat că Tesla trebuie să investească de şase ori mai mult decât a făcut-o până acum pentru a-şi îndeplini obiectivul de a majora pe termen lung producţia la 20 milioane de vehicule pe an până în 2030, o creştere de zece ori faţă de actuala capacitate. Investiţiile s-ar putea ridica la 175 miliarde de dolari, a declarat Kirkhorn.
Următoarea investiţie va fi o fabrică Tesla în nordul Mexicului, prima din afara Statelor Unite, Germaniei şi Chinei, a anunţat Musk. Acesta nu a făcut comentarii în privinţa planurilor din 2024 de restructurare a sedanului Model Y, un proiect numit Juniper, pe care Reuters l-a anunţat miercuri, sau despre noua versiune a sedanului Model 3 - un proiect numit Highland, despre care Reuters informa că va intra în producţie în septembrie.
Directorul de design, Franz von Holzhausen, a anunţat că modelul Cybertruck va fi lansat anul acesta.
Tesla este cel mai valoros producător auto. Preţul acţiunilor aproape s-a înjumătăţit de la nivelul de vârf din noiembrie 2021, dar s-au redresat cu peste 60% anul acesta.
Musk a declarat că Tesla ar putea avea nevoie de 10 modele, producţia urmând să ajungă la două milioane de vehicule pe an pentru fiecare model.
Şeful inginerilor, Lars Moravy, a spus că Tesla se aşteaptă să construiască viitoarea generaţie de vehicule la jumătate din actualul cost al Model 3 sau Model Y.
Tesla a avut o evoluţie peste aşteptări în ultimii ani, sporind rapid livrările, în pofida problemelor din lanţurile de aprovizionare şi a dificultăţilor provocate de pandemie.
Dar, în ultimele luni, Tesla a redus preţurile pentru a majora vânzările, care sunt sub presiune din cauza dificultăţilor economice şi a sporirii concurenţei în Statele Unite şi China.