Alegeri prezidențiale LIVE

Vezi rezultatele votului în timp real
Călin Georgescu 22,83 %
Marcel Ciolacu 19,27 %
99,56 %
Elena Lasconi 19,08 %
George Simion 13,89 %
Click aici pentru rezultate complete

Când va ajunge metroul în Voluntari, Afumați și Bragadiru

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 17.05.2019 - 15:02

Peste 120 de reprezentanţi ai administraţiilor locale şi experţi ai companiilor de tehnologie vor fi prezenţi, joi, la Bucureșt, la dezbaterea Smart City 2017- 2020, eveniment aflat la cea de-a VIII-a ediţie.

SHARE

Evenimentul a reprezentat o platformă de discuții constructive, de informare, promovare și de lansarea unor noi parteneriate. Orașele din România trebuie să se dezvolte în concordanță cu nevoile actuale ale locuitorilor, mediului de afaceri, să țină pasul cu tehnologia digitală și să se adapteze noii generații.

 Orașele inteligente nu înseamnă  doar implementare de soluții tehnologice, ci și colaborare în care sunt implicate comunități și cetățeni, guverne și mediul de afaceri.

Aura Răducu, coordonator al Autorităţii de transport Bucureşti-Ilfov, a prezentat Planul de mobilitate urbană durabilă 2016 – 2030 pentru regiunea București – Ilfov.

Proiectele avute în vedere pentru metrou sunt planificate până în 2030 și cuprind:

Extinderea Magistralei 4 de metrou: Această prelungire pe axa Nord-Sud a liniei M4 oferă o importantă conexiune ce lipsește între Gara de Nord și stația de tren Progresul din sudul orașului, planificată pentru redeschidere. Proiectul are un număr de călătorii estimat a fi foarte mare pentru 2030 și se află în așteptarea unui studiu de fezabilitate cu finanțare. Cost. 950 milioane euro.

Extinderea Magistralei 5 de metrou: Pentru M5 sunt planificate două investișii aflate în prezent în lucru, ceea ce face acest proiect cel mai puternic din perspectiva numărului de călători și a schimbării modale, deoarece conectează multe dintre nodurile cele mai importante din centrul orașului.

Pentru secțiunea centrală (Erolior-Iancului) o serie de aspecte tehnice specifice zonelor istorice trebuiesc aprofundate și tratate corespunzător. În ceea ce privește secțiunea estică (Iancului-Pantelimon), este existentă planificarea avansată, dar totuși aceste lucrări coincid cu lucrările de reabilitare a liniei de tramvai de pe același aliniament, fapt ce presupune posibilitatea implementării proiectului în orizontul de timp 2030.

În plus, TDM nu arată o cerere suficient de mare care să justifice acest segment ca fiind de sine stătător, de aceea se recomandă implementarea proiectului după ce segmentul Drumul Taberei – Iancului este operabil. Cost 700 milioane euro.

Magistrala 6 de metrou: Conexiunea de transport public dintre București și Aeroportul Internațional Henri Coandă se limitează în prezent la o formă de modernizare care să răspundă cererea în creștere a numărului de pasageri. Aliniamentul M6 propus, Gara de Nord- 1 Mai- AIHC, face obiectul unui studiu de fezabilitate și este pregătit pentru licitare cu o treime din costuri cu finanțare asigurată. Cost 1,05 miliarde euro  

Magistrala 7 de metrou: Linia M7 va oferi un serviciu absent în prezent pe axa Nord-Est și Sud-Vest, conectând zonele Voluntari și Sectorul 5 cu centrul orașului. Este de așteptat ca Voluntari să își continue dezvoltarea, crescându-și cererea atât rezidențială cât și comercială în următoarele decenii, ceea ce face necesită un serviciu de transport eficient. În prezent, Sectorul 5 este slab deservit de transportul public și ar beneficia din plin de un serviciu de calitate ce l-ar conecta cu centrul orașului. Cost: 2,3 miliarde euro.

Linia M7 are un număr de călători estimat foarte mare, dar o mare lungime a infrastructurii. S-a evidențiat faptul că o alternativă mai scurtă (M7a) oferă un serviciu echivalent în timp ce scade investiția necesară cu aproximativ 5km. În final, noua rută necesită un terminal suplimentar la fiecare capăt: Afumați sau Bragadiru și chiar și în aceste condiții o versiune mai scurtă trebuie să fie prelungită către locul unui nou terminal.

Magistrala 8 de metrou: Această rută va oferi un serviciu de transport de înaltă calitate spre zona de Sud a Bucureștiului, serviciu absent în prezent. Traseul are un număr mare de călători previzionat, dar lungimea extremă a infrastructurii necesare, ce rezultă în costuri mari estimate face acest proiect să fie prohibitive. Cost 1,9 miliarde euro.  

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te