Cât costă primele locomotive electrice fabricate în România, după 20 de ani

DE Florin Budescu | Actualizat: 28.08.2024 - 13:03
Cât costă primele locomotive electrice fabricate în România, după 20 de ani - Foto: Wikipedia/julienghien1/CC BY 2.0
Cât costă primele locomotive electrice fabricate în România, după 20 de ani - Foto: Wikipedia/julienghien1/CC BY 2.0

Cât costă primele locomotive electrice fabricate în România, după 20 de ani. Primele două locomotive electrice fabricate în România pentru CFR urmează să aibă probele finale săptămâna aceasta, pe ruta Buftea - Brazi.

SHARE

Cât costă primele locomotive electrice fabricate în România, după 20 de ani. Primele două locomotive electrice fabricate în România pentru CFR urmează să aibă probele finale săptămâna aceasta, pe ruta Buftea - Brazi, au anunțat reprezentanții companiei Softronic din Craiova.

Prima locomotivă produsă de uzina din Dolj face parte dintr-un contract de 100 de milioane de euro, fonduri din PNRR, care vizează modernizarea a 19 locomotive, pentru CFR Călători, conform Profit.ro.

Cât costă primele locomotive electrice fabricate în România, după 20 de ani

În ultimii patru ani, Softronic a vândut către compania german DB Schenker 15 locomotive. La un preţ mediu de 2,5 milioane de euro pentru o locomotivă, valoarea acordurilor dintre cele două companii se ridică la 37,5 milioane de euro.

Înființată în Craiova, în anul 1999, având ca principală activitate modernizarea de locomotive, compania Softronic continuă tradiția de peste 50 de ani a orașului, în construcția de locomotive electrice.

Citeşte şi: Prima locomotivă electrică, testată pentru a fi pusă în circulație. Alte 54 vor fi modernizate

Un proiect important finalizat de Softronic este locomotiva electrică bisistem Transmontana, perfect adaptată pentru trasportul pe sisteme feroviare din țări ca România, Bulgaria, Ungaria sau Turcia, conform clubferoviar.

Locomtivele Softronic costă cam 2,5 milioane de euro şi suportă viteze de până la 200 km/h. Dar infrastructura din România încă nu suportă o astfel de viteză, pentru că nu are implementat sistemul ETCS, care trebuia instalat de Alstom.

Citeşte şi: Zeci de locomotive și vagoane vor fi modernizate prin PNRR. Au scaune ca în avion și merg cu 200km/h

ETCS (European Train Control System) funcţionează pe baza GSM-R (GSM- Railway), fără care, la astfel de viteze, există pericolul de accidente de cale ferată.

Pe de altă parte, trecerile la nivel cu calea ferată. la astfel de viteze, cum sunt realizate, pun în pericol atât călătorii, cât şi traficul rutier.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te