Mulți români au o reținere să plece cu mașinile electrice în vacanță în Grecia pentru că au auzit că pot rămâne fără baterie pe drum, ori nu pot urca pe feribot dacă au bateria încărcată mai mult de 40%.
Situația stă altfel, conform unui turist care a povestit experiența sa cu mașina electrică în Grecia.
Conform calculelor sale, transportul cu mașina electrică de anul acesta l-a costat de aproximativ 6 ori mai puțin față de anul trecut când a mers cu una pe motorină.
Ce se întâmplă dacă pleci cu mașina electrică în Grecia: ”Transportul a fost de 6 ori mai ieftin”
În spațiul public apar tot felul de informații cu privire la mașinile electrice. Prea puțini se încumetă să iasă cu aceste autovehicule pe distanțe lungi sau să le ia în vacanță, de teamă să nu rămână cu bateria descărcată pe drum.
Însă situația stă diferit. Cei care au folosit totuși mașinile electrice în vacanță spun că au fost mulțumiți de rezultat.
Un român recent întors de pe insula Paxox a povestit cât l-a costat transportul dar și că a putut să urce pe feribot cu bateria încărcată mai mult de 40%.
Citește și: Mașinile electrice, încărcate maxim 40% dacă vor să urce pe feribot în Grecia. Care e limita la GPL?
”"Există stații de încărcare mășini electrice în Paxos?" , am zis să revin cu noutăți post vacanță, că acum vine o alta în alt capăt al Greciei și nu apuc să povestesc care e treaba cu electrica peste meleaguri.
O să încep cu rezumatul, ca să le răspund în primul rând cârcotașilor care știu tot despre mașinile electrice, dar nu au condus niciodată una: transportul dus-întors București- Paxos- București + 280 km făcuți în Paxos m-a costat 327 lei. În comparație cu transportul de anul trecut cu mașină pe motorină București- Lefkada - București + plimbările pe insulă, care m-a costat 1.800 și ceva de lei”, a explicat turistul pe grupul Forum Grecia.
Citește și: Unde să alimentezi când mergi în vacanță în Grecia? Cât e motorina la bulgari și la greci?
”Doamna de la ghișeu, mai să mă ia la mișto”
El a povestit și cum a trecut cu feribotul cu mașina încărcată peste 40%.
”Și.....și......nici nu am făcut pana prostului, nici nu am "pierdut" ore la încărcat, nici nu m-au "surghiunit" grecii pe ferry.
Așadar....
Am plecat cu mașina încărcată full din București, am oprit la Petrom înainte de Podul Prieteniei, am zis că na' hai să plecăm din țară cu "plinu' făcut " . Încărcare 12 minute, 28 ron.
Următoarea oprire Supercharger Sofia- cu bateria 18%. Încărcarea gratuită, 35 de minute, cât să mergem la toaletă, să ne luăm o înghețată și să ne dezmorțim. Următoarea oprire Petrol Kulata- încărcare 24 minute, 47 ron.
A treia oprire Audi Ioannina, încărcare charger de mare viteză și ..... cu mare cheltuială..... 82% încărcare, 150 ron. Am ajuns la ferry Igoumenitsa cu mașina încărcată 86% . M-am dus frumos să întreb la ghișeu "nu vă supărați, avem mașină electrică, este încărcată 86%, este vreo problemă?".
Citește și: Noile reguli pe care românii trebuie să le respecte când vizitează Grecia. Ce se întâmplă cu plajele
Doamna de la ghișeu, mai să mă ia la mișto, însă îmi răspunde oficial "În noua lege știm că scrie - mașina electrică trebuie să fie încărcată doar 40%- dar noi nu avem aparate și nici nu avem personal care să verifice așa ceva. Pentru noi nu este nicio problemă".
Oricum, în momentul în care am cumpărat biletele online am scris că mașină este electrică, etc, dar nu am primit nicio alta informare. Deci.....pe ferry mașina electrică este considerată autovehicul și-atât”, a mai comentat turistul.
”La 42 de grade, cu mașina plină, cu climă, cu 130 la oră pe autostradă, ne-a costat 79% din baterie”
A găsit și la întoarcere unde să încarce bateria
”Revenind la experiență încărcării, pe tot parcursul vacanței, mașina a fost încărcată la cazare, după ce am primit de la vila răspunsul că putem încarca la priza normală de la ei, fară probleme.
Am primit un aparat de măsurare și am încărcat la 2 zile, câte 15-25%. La finalul vacanței, pentru că suma a fost de aproximativ 20 de euro, administratorul ne-a spus că nu mai plătim nimic, că am consumat f puțin. Fericiți nevoie mare, am plecat cu bateria încărcată 100% la ferry cu același gând "dacă.....". În afara de Bună ziua și Hai mai repede nu ne-a zis nimeni nimic.
Drumul pe continent la 42 de grade, cu mașina plină, cu climă, cu 130 la oră pe autostradă până la Salonic ne-a costat 79% baterie. Am oprit la Holiday Înn peste noapte, unde am încărcat la una din cele 2 încărcătoare montate de curând în parcarea din subsol. Am plătit 102 lei. Parcarea se plătește separat 10 euro la hotel, pe zi.
Drumul spre România a fost gratuit- încărcare Sofia și Ruse, am ajuns acasă cu 82% baterie. Dacă a meritat vacanța cu mașina electrică? Din plin. Pericol? De prea multă relaxare. Mai merg cu mașină electrică în Grecia? De fiecare dată de-acum încolo”, a mai transmis bărbatul.
”Hibernați în parcări la LIDL să vă încărcați mașina”
Postarea sa a stârnit un val de reacții. Șoferii spun că de fapt alegerea de a merge cu mașina electrică în vacanță nu este o afacere atât de bună deoarece, în realitate sunt mult mai puțini bani economisiți.
”Stați în spatele TIR urilor pe autostrăzi rulând cu 80-90 km/h , sfincterul își testează limitele în colaborare cu indicatorul de range din bord, vă faceți filme cu voi rămași pe dreapta ,pe la destinație hibernați prin parcări la LIDL să
vă încarcați mașina și apoi veniți prin online și lăudați cât de cool e să mergi cu mașina electrică de 35.000 euro cu autonomie de 350 km în vacanță de 3.000 km, toate astea ca să salvați 100 euro pe toată vacanță, căci nu vă pasă în primă fază de mediul înconjurător, de vreme ce subliniați mărunțișul economisit”, a comentat un alt utilizator al grupului.
”Eu încă țin la dubița mea veche de nădejde, drept că nu ia sub 10 litri, însă încape sup-ul înăuntru, lângă cele 5 bicle ale familiei, care sunt puse lângă ceaun, în care am și sacul cu cartofi, cortul și apa pt spălat.... 3 copii, nevasta plus șoferul, cu toate țoalele, camere, dronă, trepied, măști de scufundat....
Sincer când mă duc în vacanță mă duc să mă relaxez, să dispar în natură zile, nu să savurez frumusețea parcării de la Lidl cât timp încarc sau să dovedesc (sau să mă autojustific pt acei 40-50000 euro cheltuiți pe niște teorii pseudoecologice) ceva”, a comentat altul.