Contraperformanță: 5 km de Centură ocolitoare, la câmpie, construită în 5 ani. Au licitat și în 2021

DE Petre Bădică | Actualizat: 14.04.2023 - 11:48
Orașul Buftea - Foto:expresuldebuftea.ro
Orașul Buftea - Foto:expresuldebuftea.ro
Harta Centura Buftea
Harta Centura Buftea

Compania de Națională de Autostrăzi și Drumuri bifează o contrapefromanță după ce a publicat termenii în care va construi o banală centură a orașului Buftea, situat la nici 20 de km de București. Deschiderea, în cel mai bun scenariu, va fi în 2028.

SHARE

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat o nouă licitaţie pentru construcţia Variantei Ocolitoare Buftea.

,,O nouă licitație pentru construcția Variantei Ocolitoare Buftea (județul Ilfov)! Pentru că orașul Buftea are nevoie de o Variantă Ocolitoare care să scoată traficul rutier de tranzit din localitate am reluat procedurile și am transmis astăzi spre validare la ANAP documentația pentru licitația necesară proiectării și construcției acestui obiectiv.”, a transmis directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, varianta ocolitoare Buftea va avea o lungime de 5,77 km și o durată contractuală de 34 luni (10 luni proiectare și 24 luni execuția lucrărilor).

Un calcul simplu

După publicarea documentației pentru licitație, se depun ofertele, nu înainte ca firmele să ceară clarificări. Apoi, se analizează oferetele și se anunță un câștigător. Urmează contestațiile. Toată procedura durează între un an și un an și jumătate. 

Și după anunțul câștigătorului mai sunt probleme. Statul, spre exemplu, nu reușește să dea toate avizele pentru ca acel constructor să înceapă lucrarea. 

Newsweek România a scris cât de mult a întârziat statul începerea lucrărilor la un proiect de infrastructură aflat în vecinătatea locului unde se face Centura Ocolitoare Buftea. 

Cum s-a întârziat un proiect din apropriere

Deși avea constructor de la mijlocului lui 2018, abia în 2020 au putut începe lucrările la Pasajul de la Mogoșoaia care se află pe Centura București și unde, zi de zi, se formează cozi de kilometri. Întârzierea de 20 de luni s-a datorat unor Avize lipsă ce trebuiau eliberate de Ministerul Mediului și de două companii de utlități

Citește și: VIDEO Cum arată pasajul Mogoșoaia de pe Centura București. 20 de luni întârziere pentru 800 metri

Revenind la Centura Ocolitoare Buftea, după cele 12-18 luni minim necesare pentru declararea unui câștigător e nevoie de aproape un an pentru proiectare și alți doi ani pentru contrucția a numai 5 kilometri care trec doar pe la câmpie.

Ce trebuie construit în doi ani în afara celor 5 km.

  • pasaj peste drum betonat km 0+610 (L=36.10 m)
  •  pasaj peste DJ101 km 2+800 (L=84.90 m) 
  • pasaj peste CF Bucureşti-Ploieşti km 4+525 (L=81.90 m)
  • intersecţie giratorie la km 0+000 (începutul variantei intersectează DN 1A la km 17+100 şi va asigura conexiunea cu nodul rutier al autostrăzii de centură Bucureşti)

Proiectul a mai fost licitat în 2021 și a avut un câștigător, o asociere condusă de Asocierea E.M. Prime Construct S.R.L. Valoarea proiectului a fost de 192,2 milioane de lei, fără TVA.

Newsweek România i-a cerut secretarul de stat Ionel Scrioșteanu să explice ce s-a întâmplat cu acest constructor, dat fiind că licitația s-a reluat.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te