Rafinăriile din India, care în trecut cumpărau rar petrol rusesc, din cauza costurilor ridicate de transport, au apărut drept clienți cheie la petrol, pentru Rusia, achiziționând țițeiul respins de Occident, de la începutul conflictului din Ucraina, din februarie 2022.
Creşte cererea Indiei pe țiței Ural
În martie, achizițiile de petrol Ural, de către India, au reprezentat mai mult de 65% din totalul exporturilor maritime de Urali, au arătat datele Refinitiv.
Comercianții au spus că cererea în creștere de la rafinăriile indiene obligă Rusia să susțină exporturile, în ciuda angajamentului Moscovei, de a reduce producția de petrol.
Săptămâna trecută, viceprim-ministrul Alexander Novak a declarat că Rusia este foarte aproape de a-și atinge obiectivul de a reduce producția de țiței cu 500.000 de barili pe zi (bpd) la aproximativ 9,5 milioane de barili pe zi, conform Reuters.
Citeşte şi: Prețul petrolului a crescut din nou: Cauza, temerile privind aprovizionarea. La cât e cotat
În aprilie, Rusia ar putea continua să mențină exporturi mari de petrol pentru a satisface nevoile de rafinări ale Indiei, au spus comercianții. Întreținerea sezonieră a rafinăriilor de petrol din Rusia va permite statului să facă acest lucru.
Încărcările de petrol Ural rusesc sunt de așteptat să crească în martie, cu 4%, faţă de februarie.
"India cumpără foarte activ petrol rusesc, este profitabil, în comparație cu alternativele. Ei cer volume serioase și trebuie să livrăm", a spus un comerciant de pe piața rusă de petrol.
Citeşte şi: Veste proastă pentru Putin: G7 și Australia s-au alăturat UE la plafonarea petrolului rusesc
Cererea cumpărătorilor indieni a susținut prețurile petrolului din Urali, au spus comercianții.
Reducerea pentru Ural a scăzut cu aproximativ 8 dolari pe baril, comparativ cu jumătatea lunii ianuarie, a declarat Novak săptămâna trecută.
Comercianții au spus că creșterea încărcăturilor de petrol din Urali a înăsprit piața tancurilor petroliere, care se confruntă deja cu constrângeri, din cauza sancțiunilor.
Acesta este motivul pentru care expeditorii folosesc cisterne Suezmax, concepute pentru transportul a 130.000-180.000 de tone, pentru a expedia mărfuri de 100.000 de tone din porturile baltice.