Finalul preţurilor mici pe Temu şi Shein. Efectul Trump în Comerţ. Ce se întâmplă în România?

DE Florin Budescu | Actualizat: 17.04.2025 - 21:28
Finalul preţurilor mici pe Temu şi Shein. Efectul Trump în Comerţ. Ce se întâmplă în România? - Foto: Freepik/CC0
Finalul preţurilor mici pe Temu şi Shein. Efectul Trump în Comerţ. Ce se întâmplă în România? - Foto: Freepik/CC0
Articole de îmbrăcăminte pe birou, înconjurând un laptop - Foto: Freepik/CC0
Articole de îmbrăcăminte pe birou, înconjurând un laptop - Foto: Freepik/CC0

Este finalul preţurilor mici pe platformele de vânzări chinezeşti Temu şi Shein. Acesta este efectul Trump în comerţul global. Ce se întâmplă în România?

SHARE

Prețurile companiilor chineze de vânzare cu amănuntul online, din Statele Unite, vor crește încă de săptămâna viitoare, din cauza tarifelor președintelui american Donald Trump.

Un efect secundar al acestui lucru va fi că cumpărătorii obișnuiți cu bunuri ieftine din Orientul Îndepărtat pot întâlni prețuri mai mari pe piețele online binecunoscute, precum Temu şi Shein.

Temu și Shein au anunțat aproape exact în același timp că, „din cauza modificărilor recente ale regulilor și tarifelor comerciale globale” , prețurile produselor lor de pe piața americană vor crește începând cu 25 aprilie, relatează BBC.

Finalul preţurilor mici pe Temu şi Shein. Efectul Trump în Comerţ. Ce se întâmplă în România?

Platformele de cumpărături chineze au zeci de milioane de clienți, în Statele Unite, datorită prețurilor extrem de mici, chiar dacă calitatea produselor disponibile acolo nu este adesea premium.

Popularitatea lor a inspirat Amazon să lanseze propria sa platformă similară, ceea ce a dus la apariţia brandului de buget Haul, unde produse sub 20 de dolari sunt disponibile din noiembrie anul trecut.

România nu pare afectată, cel puţin deocamdată. „Cel puţin deocamdată” - pentru că trăim într-o piaţă globală imprevizibilă. Ca stat UE, România are în general parte de un comision vamal foarte mic, care este 2%.

Citeşte şi: Curtea de Conturi a UE : Importurile din China, un pericol. Autoritățile române ignoră mesajul

După învestirea sa, Donald Trump a impus un tarif total de 145%, pentru mărfurile din China. Guvernul SUA a mai spus că, dacă noile tarife sunt adăugate la cele vechi, acestea ar putea duce la taxe de import de până la 245%, pentru unele produse.

Președintele SUA a eliminat de asemenea scutirea de scutire de taxe vamale valabilă anterior, pentru importurile sub 800 de dolari, ceea ce este o lovitură majoră pentru Temu și Shein.

Acestea au reușit să câștige rapid teren pe piața americană, datorită acestui fapt. Cu toate acestea, parlamentarii - indiferent de apartenența politică - și-au exprimat anterior îngrijorarea că platformele ar putea abuza de această oportunitate.

Citeşte şi: Ultima ţeapă. “Urgent, coletul este blocat!” Cum răspunzi ca să nu rămâi fără bani?

Potrivit estimărilor autorităților vamale americane, 1,4 miliarde de pachete au ajuns în Statele Unite, anul trecut, față de doar 140 de milioane, în anul 2013.

De la începutul declarațiilor vamale, popularitatea celor două aplicații chinezești a scăzut drastic, în lista celor mai descărcate aplicații.

Temu a fost în mod constant în primele cinci locuri, pe Apple Store, în SUA, în ultimii doi ani, dar acum a coborât înapoi, pe locul 75. Shein a trecut acum de pe locul 15, în marti,e pe 58.

Citeşte şi: Vameșii elvețieni au luat la puricat magazinele online chinezești. Recomandări pentru vameșii români

Un motiv pentru aceasta poate fi scăderea drastică a cheltuielilor lor de publicitate – a scris Mike Ryan, șeful abilităților de comerț electronic de la agenția de publicitate online Smarter Ecommerce, pe LinkedIn.

Cheltuielile medii zilnice ale lui Temu, pentru publicitate pe site-uri de social media, precum Instagram, YouTube și Facebook, au scăzut cu 31%, față de luna anterioară, în cele două săptămâni premergătoare datei de 13 aprilie, conform economx.hu.

Articole de îmbrăcăminte pe birou, înconjurând un laptop - Foto: Freepik/CC0

În aceeași perioadă, cheltuielile zilnice medii pentru reclame ale lui Shein au scăzut cu 19%, potrivit datelor companiei de cercetare de piață Sensor Tower.

În anunțurile lor, ambele platforme și-au încurajat utilizatorii să facă cumpărături, înainte ca prețurile mai mari să fie introduse.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te