Deși industria auto se confruntă cu dificultăți, ceea ce a obligat fabricile de baterii recent înființate în Ungaria să concedieze muncitori, se pare că investiția în fabrica din Szeged a companiei chineze BYD nu încetinește. La începutul lunii iunie, al doilea mare producător de automobile electrice din lume, după Tesla, a solicitat o autorizație pentru a construi noi hale, aproape dublând suprafața cunoscută a fabricii.
Citește și: Xi Jinping „l-a cumpărat” pe Orban, cu 7.800.000.000 euro. Drumul Mătăsii trece prin Ungaria
China construiește o fabrică de 10 hectare la granița cu România. Cu ce vrea să „invadeze” Europa?
Sándor Nagy, viceprimarul orașului Szeged, a mai declarat anterior, într-un interviu, că chinezii vor obține permisele pentru fabrică pas cu pas, odată ce vor avea terenul. Acest lucru se va face în trei etape, cea de-a doua fază de predare-primire urmând să aibă loc în septembrie, iar ultima la sfârșitul anului, scrie telex.hu
Inițial, Pick urma să construiască o nouă fabrică în parcul industrial de 300 de hectare din Szeged, dar acest proiect a fost abandonat în urmă cu câțiva ani. Gigantul chinez a solicitat treptat autorizații de construcție pe terenul cumpărat de la Pick până în luna martie a acestui an, moment în care terenul i-a fost deja predat. Cu toate acestea, situl este acum "plin" și nu mai pot fi construite alte clădiri pe cele 90 de hectare.
Citește și: Orban s-a închinat la Rusia și China, Ungaria devine motorul industriei chineze de mașini electrice
Conform Sistemului electronic de documentație pentru autoritățile de construcții (EDIS), planurile depuse la 5 iunie la autoritatea de construcții pentru aprobare, lucrările de pregătire a terenului și de fundație pentru o fabrică de asamblare de 500 de metri lungime și 200 de metri lățime - sau 10 hectare - pe terenul de lângă "zona de recoltare" ar putea începe în curând.
Dacă va fi finalizată, aceasta va fi cea mai mare clădire construită vreodată în Szeged. De asemenea, zona pieței angro, inclusiv depozitul și piața, se va întinde pe o lungime de numai 420 de metri de-a lungul șoselei Budapesta, vizavi de BYD. Cele 4,5 hectare ale pieței principale din Szeged, Széchenyi tér, ar putea fi reperul pe care toată lumea îl poate înțelege, în comparație cu cele 10 hectare ale halei de asamblare BYD, care va fi de peste două ori mai mare. Și acesta este doar unul dintre numeroasele cazuri.
De asemenea, ar urma să existe o fabrică de vopsitorie de 435 de metri lungime, o fabrică de producție de bare de protecție de 370 de metri și o clădire de legătură în formă de "L".
Prima fază a fabricii se află deja în stadiul de fundație, iar primele mașini electrice ar putea ieși de pe linia de asamblare încă de anul viitor. Surse din domeniul logisticii spun că capacitatea totală va fi de aproximativ 1 000 de vehicule noi pe zi, ceea ce nu corespunde în prezent cu capacitatea de transport feroviar de marfă existentă, astfel încât este posibil să mai fie necesare îmbunătățiri în acest domeniu.