Gigantul Coca Cola a anunțat noi măsuri în ceea ce privește volumul de vânzări. Prețurile vor crește, la nivel global în următoarea perioadă, cu un procent semnificativ.
Și România va fi afectată de această situație.
Avertismentul Coca Cola pentru clienții din întreaga lume
Gigantul băuturilor răcoritoare carbogazoase a anunțat că prețurile medii de vânzare au crescut cu 12%.
Creșterile au fost făcute la sfârșitul anului trecut, iar compania a avertizat „vor fi creșteri de preț în întreaga lume în 2023.
Costurile pentru clienții din Europa cresc cu 15% în ultimul trimestru comparativ cu anul precedent.
„Deși 2022 a adus multe provocări, suntem mândri de rezultatele noastre generale într-un mediu de operare dinamic.
Citește și: Cât costă o Coca Cola la magazinele din Europa față de România. Diferențe de preț sunt uriașe
Ținem consumatorii în centrul investițiilor noastre în inovare și marketing, valorificând în același timp expertiza noastră în managementul creșterii veniturilor și execuție.
Cultura noastră de creștere duce la noi abordări, mai multe experimente și agilitate îmbunătățită pentru a stimula creșterea și valoarea pentru părțile interesate.”
Vor fi creșteri de preț în întreaga lume în 2023.
Este probabil ca inflația să se modereze pe măsură ce trecem pe parcursul anului și, prin urmare, ne așteptăm ca ritmul în care prețurile vor crește să înceapă să se modereze și să devină mai normal până la sfârșitul anului.
Se pare că economia europeană va evita o recesiune tehnică, dar în mod clar cererea consumatorilor se diminuează și cred că aceasta va continua probabil în restul anului.”, a spus James Quincey, directorul executiv al Coca-Cola, potrivit theboltonnews.co.uk.
Directorul executiv a vorbit cu investitorii la o actualizare de tranzacționare, deoarece compania a dezvăluit o creștere a câștigului pe acțiune ajustat între patru și cinci procente.
Aceasta a fost în creștere față de estimarea medie a analistului de creștere de 2,96%.
În timp ce veniturile Coca-Cola au crescut cu 7%, până la 10,1 miliarde de dolari în ultimul trimestru din 2022.
De ce au crescut producătorii de băuturi prețurile
Producătorii de băuturi au crescut prețurile, în conformitate cu creșterea prețurilor la energie și la mărfuri după invadarea Ucrainei de către Rusia anul trecut, dar companii precum Coca-Cola HBC au fost martorii unei cereri susținute, deoarece clienții au continuat să cheltuiască pe băuturi răcoritoare, scrie Reuters.
„Cotele de piață s-au îmbunătățit atât pentru preparate nealcoolice gata de băut (NARTD), cât și pentru spumante, în timp ce am implementat în mod eficient schimbări de prețuri și de mixuri considerate în fața inflației continue a costurilor”, a declarat directorul general Zoran Bogdanovic într-un comunicat.
Citește și: Coca-Cola, Pepsi și Nestle în topul companiilor care poluează cu plastic
În primul trimestru încheiat la 31 martie, HBC și-a văzut cota de valoare crescută cu 70 de puncte de bază (bps) pe piața NARTD, în timp ce cota de valoare a crescut cu 10 bps.
Venitul net din vânzări pe caz al companiei pentru trimestrul a crescut cu 21% pe o bază organică, în timp ce analiștii se așteptau în medie la o creștere de 16,7%, conform unui consens compilat de companie.
Compania a spus că se așteaptă ca câștigurile organice înainte de dobândă și impozite (EBIT) să se situeze la limita superioară a intervalului de prognoză de la -3% la +3%.
Continuă să se aștepte la o creștere organică a veniturilor peste intervalul său țintă mediu de 5-6% la nivel de grup.
Cum sunt afectați românii de creșterea prețurilor la Coca Cola
Anul 2022 a adus o stagnare (plus 0,6%) a vânzărilor din România ale Coca-Cola HBC, cel mai mare jucător de pe piaţa băuturilor răcoritoare, după ce în 2021 compania a raportat o creştere de 9,2%, arată ultimele rapoarte anuale ale companiei.
„Volumele în România au crescut cu 0,6%. Volumele pe segmentul de băuturi carbonatate au scăzut uşor, cu un plus de 4-6% (mid-single digit) în ceea ce priveşte băuturile carbonatate pentru adulţi (adult sparkling) şi cu un avans de două
cifre (low-double digit) în categoria de energizante. Am văzut o creştere de sub 5% (low-double digit) pe categoria de băuturi carbonatate, majorare condusă de categoria de apă şi ceai ready to drink“, se arată în raportul companiei citat de Cancan.