De ce au ieşit fermierii germani cu tractoarele, în centrul Berlinului, la Poarta Brandenburg

DE Florin Budescu | Actualizat: 08.01.2024 - 16:28
De ce au ieşit fermierii germani cu tractoarele - Foto: Profimedia Images
De ce au ieşit fermierii germani cu tractoarele - Foto: Profimedia Images

De ce au ieşit fermierii germani cu tractoarele, în centrul Berlinului, la Poarta Brandenburg. Un rând interminabil de tractoare se apropia de Poarta Brandenburg.

SHARE

De ce au ieşit fermierii germani cu tractoarele, în centrul Berlinului, la Poarta Brandenburg. Un rând interminabil de tractoare se apropia de Poarta Brandenburg, în timp ce fermierii germani protestau.

Ei sunt împotriva reducerii subvențiilor fiscale pentru vehiculele lor agricole, esenţiale pentru sectorul german al Agriculturii.

De ce au ieşit fermierii germani cu tractoarele

Personalul feroviar, șoferii de camioane și fermierii se numără printre cei care amenință săptămâna aceasta cu o grevă, în Germania, în proteste care au loc la nivel național.

Ei au nemulţumiri, de la salarii, până la condițiile de muncă sau reducerile subvențiilor agricole și taxele de drum mai mari.

Germania, care este forţa economică numărul 1 a Europei, se luptă cu un amestec puternic de probleme structurale pe termen scurt și altele mai profunde.

Citeşte şi: Ţara în care fermierii oferă oile gratuit. Aceștia au prea multe şi nu mai ştiu ce să facă cu ele

Acestea, împreună cu un guvern divizat, aparent ineficient, ​​i-au determinat pe economiști să vorbească despre „omul bolnav al Europei”.

Dar aceasta este o sintagmă foarte vehiculată. "Omul bolnav al Europei" este o etichetă dată frecvent unei naţiuni din Europa care se confruntă cu dificultăţi economice, probleme sociale şi sărăcie.

Ţarul Nicolae I al Rusiei este considerat ca fiind primul ce a gfgolosit primul cuvintele "om bolnav", ca săă descrie Imperiul Otoman, la jumătatea secolului al XIX-lea.

Citeşte şi: Europarlamentarii PNL opresc măsura care afectează recoltele. Daniel Buda: „Fermierii nu vor pierde”

Biroul național de audit al Germaniei a descris rețeaua feroviară Deutsche Bahn, deținută în totalitate de stat, ca fiind în criză permanentă.

Aceasta are datorii de 30 de miliarde de euro și o punctualitate care se află la cel mai scăzut nivel din ultimii opt ani ai ei, conform The Guardian.

Decenii de subinvestiții sunt de vină, potrivit sindicatelor. Sindicatul mecanicilor de tren (GDL) a cerut greve nelimitate, începând de azi, provocând perturbări potențiale majore, în principal din cauza revendicării sale privind săptămâna de lucru de 35 de ore, mai degrabă decât de 38 de ore.

Citeşte şi: Ministrul Agriculturii ne îndeamnă să mâncăm românește: „Fermierii sunt recunoscuți pentru talent”

O astfel de măsură ar scădea însă productivitatea muncii exact atunci când aceasta, existând o criză, ar trebui să crească.

În ciuda unei schimbări parțiale a poziţiei guvernului, de joi, fermierii, pe de altă parte, îşi continuă protestul contra planurilor de reducere a subvențiilor la motorină și scutirilor de taxe pentru vehiculele agricole, ca parte a reducerilor planificate, de 900 de milioane de euro, pentru sprijinirea sectorului agricol.

Fermierii spun că reducerile planificate le vor amenința mijloacele de trai și competitivitatea și au avertizat că, de azi începând, vor fi „prezenți peste tot, într-un mod în care țara nu l-a mai experimentat până acum”.

Transportatorii sunt şi ei revoltaţi, din cauza taxelor mai mari, în timp ce unii medici, de mâine, ar putea decide să închidă cabinetele, cerând mai mult sprijin de la stat, pentru un sistem care deja este destul de încărcat cu probleme.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te