„Evacuarea” cerealelor din Ucraina spre România, blocată. Camioanele așteptă 15 ore la graniță

DE Alex Darvari | 12.06.2022 - 14:03
„Evacuarea” cerealelor din Ucraina spre România, blocată. Camioanele așteptă 15 ore la graniță / monitorulsv.ro
„Evacuarea” cerealelor din Ucraina spre România, blocată. Camioanele așteptă 15 ore la graniță / monitorulsv.ro

Ucraina a stabilit două rute prin Polonia şi România pentru a exporta cereale şi a preveni o criză alimentară globală, însă blocajele au încetinit lanţul de aprovizionare, a declarat, duminică, viceministrul ucrainean de Externe, relatează Reuters.

SHARE

Dmitro Senik a declarat că securitatea alimentară globală este în pericol, deoarece invazia Moscovei asupra Kievului a oprit exporturile de cereale din Ucraina prin Marea Neagră, cauzând penurii la scară largă şi creşterea preţurilor la nivel mondial.

Ucraina este al patrulea cel mai mare exportator de cereale din lume şi susţine că există aproximativ 30 de milioane de tone de cereale stocate pe teritoriul deţinut ucrainean, pe care încearcă să le exporte pe cale terestră, fluvială şi ferată. Ucraina a purtat negocieri cu statele baltice în vederea stabilirii unui al treilea coridor pentru exporturile de alimente, a mai precizat Senik. El nu a dat detalii cu privire la cantitatea cerealelor transportate deja sau vor fi transportate prin aceste rute. ”Acele rute nu sunt perfecte, deoarece creează anumite blocaje, dar facem tot posibilul să dezvoltăm acele rute între timp”, a declarat Senik în marja unui summit pe tema securităţii în Singapore, Asia.

Citește și: EXCLUSIV Vânătorii de ucigași: Torționarii regimului Assad vor fi aduși în fața justiției

Sistemul feroviar ucrainean funcţionează pe un ecartament diferit de cel al vecinilor europeni, cum ar fi Polonia, aşa că cerealele trebuie să fie transferate în diferite trenuri la graniţă, unde nu există multe instalaţii de transfer sau depozitare.

Redirecţionarea cerealelor către România presupune transportul pe calea ferată către porturile dunărene şi încărcarea mărfurilor pe şlepuri pentru a naviga către portul Constanţa, un proces complex şi costisitor.

Moscova acuză că sancţiunile occidentale care i-au fost impus şi minele marine stabilite de Ucraina au dus la scăderea exporturilor de alimente şi creşterea preţurilor globale, arată news.ro.

Așteptări enorme la graniță

 

Camioanele aşteaptă ore în şir pentru a ieşi din ţară prin principalele puncte de trecere a frontierei, cea mai aglomerată vamă fiind la Siret. Timpul estimat de aşteptare este de 900 de minute pentru ieşirea din ţară şi 120 pentru intrare. Potrivit aplicaţiei Trafic Online a Poliţiei de Frontieră, camioanele aşteaptă, duminică, ore în şir pentru a ieşi din ţară.  

Cea mai aglomerată este Vama Siret. Aici funcţionează, pentru intrarea în ţară, cinci artere şi două pentru ieşirea din ţară.  Timpul estimat de aşteptare este pentru camioane de 900 de minute pentru a ieşi din ţară şi 120 de minute pentru a intra în ţară pe la Siret.  
”Trafic intens pe sensul de ieşire, număr foarte mare de camioane prezentate la control”, a transmis Polişia de Frontieră.  
Aglomeraţie este pentru camioane şi în alte puncte importante de trecere a frontierei.  
Astfel, la Galaţi, timpul de aşteptare este de 420 de minute pentru ieşire şi de 90 de minute pentru intrare. La Isaccea, camioanele aşteaptă 300 de minute pentru ieşirea din ţară şi 150 pentru intrare.  

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te