Facturile la energie electrică vor fi modificate. ANRE a stabilit ce date vor conține noile modele pe care le vor primi consumatorii casnici.
Potrivit Agenției Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), în şedinţa de astăzi a Comitetului de Reglementare a fost aprobat Ordinul pentru aprobarea contractului-cadru de
furnizare a energiei electrice în regim de serviciu universal, a condițiilor generale de furnizare a energiei electrice în regim de serviciu universal şi a modelului de factură aplicabil tuturor clienţilor casnici.
Facturile la energie electrică vor fi modificate. Cum vor arăta și ce date vor conține noile modele
Ca urmare a noilor prevederi aprobate, facturile emise de furnizorii de energie electrică pentru toţi clienţii casnici pentru consumul de energie electrică vor respecta un nou model de factură.
Citește și: Surpriză. Ne așteaptă facturi mai mici. Prețul energiei se prăbușește la jumătate în doar 2 luni
„Aşa cum am precizat la momentul iniţierii procesului de consultare publică, prin noile prevederi am simplificat modelul de factură, astfel încât elementele conţinute să permită clientului casnic o mai bună înțelegere a modului de determinare a valorii facturii, iar informațiile suplimentare incluse în anexa de la factură să îl ajute în gestionarea propriului consum de energie electrică”, a transmis Dumitru Chiriță, președintele Autorității Naționale de Reglementare în Energie.
Modelul de factură pentru clienţii casnici a fost simplificat şi va conţine:
- date de identificare şi contact ale furnizorului şi ale clientului,
- data de încetare a contractului,
- dacă contractul este încheiat pe perioadă determinată,
- perioada de facturare,
- cantitatea totală de energie electrică facturată,
- preţul final facturat,
- valoarea totală de plată,
- data scadentă a plăţii,
- tva.
În ce condiții furnizorii sunt obligați să accepte eșalonarea plăților
Conform noilor reguli stabilite de ANRE, în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare,
acesta este obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de către client, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura, fără a percepe penalităţi.
Celelalte elemente necesare înţelegerii de către client a facturii sunt prezentate în anexa la factură şi au scopul de a ajuta clientul casnic în optimizarea propriului consum de energie electrică, spune ANRE.
Citește și: Ați fost anunțați că vi s-a scumpit energia? Iată ce soluții aveți pentru o factură decentă
De asemenea, prin contractul-cadru de furnizare a energiei electrice în regim de serviciu universal aprobat, furnizorii sunt obligați ca în cazul consumatorilor vulnerabili eşalonarea la plată a facturii să fie pe o perioadă de minimum 3 luni sau convenită de părţi.
Alte clauze care au fost introduse în contractul-cadru de furnizare a energiei electrice în regim de serviciu universal sunt:
- perioada de facturare este de 1 lună,
- intervalul de citire a indexului grupului de măsurare este de cel mult 3 luni,
- regularizarea consumului de energie electrică se face la maximum 3 luni și este inclusă în prima factură emisă după citirea indexului de către operatorul de distribuție.