Cea mai scumpă și cunoscută stațiune de pe litoralul românesc, Mamaia, are un nou logo ce va ajuta la promovarea acesteia. Concursul a fost câştigat de Andrei Paşa, a anunțat Primăria Constanța.
Iar preşedintele OMD Mamaia Constanţa, George Măndilă, a afirmat că autorul propunerii câştigătoare va rafina această variantă, va asocia un slogan şi va crea manualul de identitate vizuală.
Citește și: FOTO Cum a făcut senzație Mamaia la Salonul de Turism de la Paris. 130 €/noapte camera pe litoral
Mamaia, cea mai scumpă stațiune de pe Litoral, are logo nou. De ce a fost aruncat cel din 2023
“Impact, originalitate, exprimarea brandului şi portabilitate. Sunt cele patru ingrediente care i-au adus finalistului Andrei Paşa onoarea de a câştiga concursul pentru logo-ul staţiunii Mamaia. Propunerea lui de logo a avut scorul cel mai mare, în urma votului juriului acordat celor 3 propuneri finaliste. După o competiţie strânsă, staţiunea Mamaia va avea în curând o nouă identitate vizuală”, a precizat Primăria Constanţa.
Câştigătorul a declarat că acest concurs a fost o platformă de expunere a talentului în domeniul designului grafic.
“Am primit cu entuziasm vestea cea mare - conceptul meu va fi parte din identitatea celei mai cunoscute staţiuni din România! Acest concurs a devenit o ocazie unică, fiind o platformă de expunere a talentului în domeniul designului grafic. Sunt mândru să pot pune umărul creativ la construirea unei poveşti de succes în turismul românesc”, a spus Andrei Paşa.
Citește și: Românii se înghesuie pe Litoral în vacanța de Paști. Cea mai ieftină cazare? 3* - 500 €, 4* - 650 €
Mihai Coliban, Director de Creatie şi Design la Hey Punk! (UK), aflat în juriul acestei competiţii, a afirmat că autorul logo-ului câştigători a reuşit să suprindă esenţa staţiunii Mamaia.
“Am ales, împreună cu oamenii din juriu, o identitate care zice foarte bine ce e Mamaia de acum şi ce va fi nişte decenii de acum încolo.
Mereu jună dar şi cu riduri demne, cu o poveste la fiecare colţ de terasă, cu multe fuste dar cu pantofi de lux, cu glume porcoase, dar zise cu-n Cărtărescu în poşetă. Că o iubeşti de mori sau o urăşti cu pasiune, nu te lasă indiferent.
Mamaia nu e St. Tropez, nici Cannes, nici Ibiza. E un loc cu suflet, cu zvâc, cu multe straturi si nuanţe, unde fiecare, că vine cu iubita, gaşca sau familionul, găseşte un colţisor doar pentru el.
Designerul câştigător nu a putut acoperi tot ce e Mamaia într-un logo, dar i-a prins bine esenţa: un loc cu poftă de viaţă şi o puzderie de culori, cu intrigă şi multe bătăi de inimă pe minut”, a declarat Mihai Coliban.
Citește și: O stațiune de pe litoralul românesc va avea o nouă plajă de 16 hectare. Cât valorează proiectul
La rândul său, preşedintele Organizaţiei de Management al Destinaţiei Mamaia Constanţa, George Măndilă, a afirmat că autorul propunerii câştigătoare va asocia un slogan şi va crea manualul de identitate vizuală.
“Începem sezonul cu o imagine fresh, colorată, care reprezintă spiritul avangardist al staţiunii, explozia de tinereţe şi de distracţie. Nu întâmplător, suntem polul distracţiei de pe litoralul românesc!
În zilele următoare, în urma ultimului feedback autorul propunerii câştigătoare va rafina în detaliu această variantă, va asocia un slogan şi va crea manualul de identitate vizuală, unde vor fi incluse foarte multe variante şi declinări.
Într-o viitoare comunicare publică vom prezenta întregul manual, varianta finisată a logo-ului şi sloganul”, a precizat George Măndilă.
Citește și: Cum era în Mamaia la 1900. La fel „de fiță” ca acum. Cea mai scumpă cazare, 50% din salariul mediu
De ce a fost aruncat logo-ul Mamaia făcut în 2023
Organizația de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța a ales și în 2023 un logo-ul și un slogan pentru stațiunea Mamaia, pentru care trebuia să plătească 80.000 de lei, fără TVA.
Dar, a ieșit scandal. Și OMD a anunțat că renunță la logo-ul de anul trecut, după ce presa a relatat că acesta putea fi cumpărat de oricine, de pe internet, cu circa 800 de euro, nu cu aproape 20.000 de euro.
„Mamaia nu poate avea un brand turistic similar cu un complex rezidenţial din Spania (...) În primul rând le mulţumim tuturor celor care au sesizat similitudinea. Tocmai din acest motiv am comunicat public forma brandului.
Valoarea logo-ului nu este de 16.000 de euro, ci de 800 de euro, aproximativ 5% din contract. Restul fondurilor sunt alocate către alte produse şi servicii.
Brandul înseamnă mult mai mult decât exprimarea sa grafică", au transmis reprezentanţii OMD, în 2023.
OMD a precizat atunci și că nu a făcut încă nicio plată din respectivul contract.
"Procesul de selectie al logo-ului a cuprins mai multe etape. Am vizualizat mai mult de 9 variante. Am ales una.
Din păcate, nu am avut capacitatea necesară de a căuta în diverse surse dacă forma este originală sau nu. Am apelat la profesionişti, tocmai din acest motiv", au adăugat reprezentanții OMD, la acea vreme.