„Târgu Mureș-Cluj doar pe autostradă. Conform celor mai noi informații pe care le avem în acest moment, mâine seară sau vineri în cursul zilei se inaugurează veriga lipsă A3 Chețani-Câmpia Turzii, în funcție de când se va finaliza instalarea ultimelor parapete de protecție.
Șoferii vor merge pe 113 kilometri de autostradă continuă între Ungheni și Nădășelu.
Deschiderea cu 8 luni înainte de termen este un record național stabilit de cei doi constructori, Strabag și Geiger, după ce în martie 2021 ministrul Transporturilor a reziliat contractul cu defuncta Straco și apoi a re-licitat rapid lotul”, relatează Asociația Pro Infrastructură.
Citește și: Guvernul a aprobat cea mai scumpă autostradă din România. Va trece munții Carpați
113 km, pe autostradă, de la Târgu-Mureș la Cluj. Cei 15,7 km A3 Chețani-Câmpia Turzii, de la 38% la 100%, gata în 13 luni
„Este o inaugurare curată, fără artificii birocratice și extinderi de termene din pix.
Contractul a fost semnat în 26.10.2022, are ordin de începere emis în 21.11.2022 și prevede 3 luni de proiectare și 18 de execuție, deci finalizare în august 2024.
Lucrările au început în teren la sfârșit de noiembrie 2022 la aproximativ 38% stadiu fizic existent la data rezilierii.
Citește și: Cum se dezvoltă infrastructura în România? Cu noroc, 48 km de autostradă gata în 2023
Așadar, Strabag și Geiger au pus în teren ~60% din lucrările necesare pe cei 15,7 kilometri în ~13 luni, deci un ritm mediu de execuție de 4,6% pe lună.
O mobilizare firească într-o țară modernă cu apă caldă permanentă, dar în România normalitatea de la alții este... anormală”, apreciază specialiștii Asociației Pro Infrastructură, într-o postare pe Facebook.