Tronsonul 1 este abia la 5 la sută, ca stadiu actual al execuției, iar cele două bucăți din tronsolul 2 sunt la 17, respectiv 12 la sută. Cel de-al treilea și al patrulea tronson mai durează și e greu de estimat și când vor începe, darămite când se vor termina, scrie euroolteniainfo.com.
Programate să fie finalizate spre finalul anului viitor și anunțate ca o prioritate a Guvernului Orban, primele 3 porțiuni costă aproape 2,900,000,000 lei, adică peste 610 milioane de euro. Fără TVA. Este însă un cost „estimat”, ce poate suferi modificări, în timp.
Constructorii au profitat de perioada de pandemie și au lucrat, spun cei de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Contractele au fost semnate în decembrie 2018 pentru primele două din cele patru tronsoane și prevăd ca anul 2019 să fie dedicat proiectării, iar 2020 și 2021 execuției.
CNAIR a cerut ca șantierele să rămână deschise
„CNAIR a solicitat antreprenorilor încă de la începutul crizei să țină șantierele deschise și, cu respectarea normelor de protecție, să intensifice ritmul de lucru, în condițiile în care există buget pentru plata lucrărilor.
Conform termenelor contractuale, se preconizează ca tronsonul 1 și tronsonul 2 (lotul 1 și 2) să fie date în folosință până cel târziu la finele lunii decembrie 2021.
În ceea ce privește tronsoanele 3 și 4 ale Drumului expres, CNAIR nu poate estima când vor fi finalizate și date în folosință, deoarece la momentul actual procedura de achiziție publică pentru contractele de proiectare și execuție se află în derulare”, ne-au spus cei de la companie.