„A fost avizată astăzi (vineri - n.red.) în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor achiziția a încă 20 trenuri electrice de lung parcurs! Licitația va fi derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară prin PNRR, la o valoare estimată de 180 milioane euro, la care care se adăuga costurile întreținerii și reparațiilor de aproximativ 270 milioane euro, sumă asigurată de operatorii feroviari în cadrul implementării contractelor de servicii publice”, scrie pe Facebook Sorin Grindeanu.
El menționează că investiția are mai multe obiective, printre care îmbunătățirea ofertei de transport prin creșterea numărului de trenuri pe rută și pe zi, corelat cu introducerea unei frecvențe predictibile, asigurarea unor legături directe și rapide între marile orașe ale României și înlocuirea tracțiunii diesel cu una electrică.
Citește și: VIDEO Asaltul Capitoliului, „tentativă de lovitură de stat”. Trump, plasat în centrul „complotului”
„Traseeele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov, Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova - Calafat, Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași, Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava, Galați – Brăila – Constanța – Mangalia, Iași – Bacău - Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia, Suceava – Bacău - Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia și Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași. Serviciile vor fi oferite, inițial, pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulație a trenurilor. Însă acestea vor fi extinse odată cu punerea în funcțiune a instalațiilor pentru asigurarea tracțiunii electrice (Cluj Napoca – Oradea, București – Giurgiu, Constanța – Mangalia)”, arată Sorin Grindeanu.
Citește și: VIDEO Manevrele tip Top Gun ale unui pilot urainean pentru a evita rachetele trase de la sol
Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească noile trenuri achiziționate sunt: - să circule cu o viteză maximă de 200 km/h, - să aibă o capacitate minimă de 160 locuri pe scaune (clasa întâi și clasa a doua), - să asigure confortul pentru deplasări de lung parcurs (7 - 10 h /direcție). Mentenanța va fi asigurată de furnizor pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.