Executivul a aprobat nota de fundamentare privind achiziţia de către Ministerul Transporturilor a 20 de trenuri electrice pentru călători, suma necesară implementării proiectului fiind de 184.000.000 de euro cu TVA, bani asiguraţi prin PNRR şi bugetul de stat, a anunţat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru.
Citește și: Bode: „Eu doresc să majorăm salariile angajaţilor MAI. Ne dorim şi modernizarea echipamentului”
"Guvernul a aprobat, prin hotărâre, nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea de a efectua cheltuieli aferente proiectului de investiţii de achiziţie pentru 20 de rame electrice interregionale de lung parcurs. Mai exact, este vorba de achiziţionarea a 20 de trenuri electrice. Suma necesară în acest sens pentru achiziţionarea acestor trenuri de către Ministerul Transporturilor este de 184.000.000 de euro cu TVA, bani asiguraţi prin intermediul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, dar şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor", a declarat Cărbunaru, într-o conferinţă de presă, la Palatul Victoria.
Potrivit unui comunicat al Executivului, achiziţionarea de material rulant nou pentru transportul de călători va avea un impact semnificativ asupra nivelului calităţii serviciilor oferite, a siguranţei călătorilor şi îmbunătăţirii serviciilor de mediu, precum şi asupra costurilor şi a beneficiilor economice ale transportului feroviar de călători.
Citește și: VIDEO Prima apariție a unei drone invizibile a Chinei, copie a proiectului american X-47B
"Flota de 20 rame electrice se introduce pe întreaga reţea electrificată şi în proiect a fi electrificată şi sunt vizate legături directe între marile oraşe ale României. Introducerea ramelor electrice de lung parcurs RE-IR2 vizează creşterea eficienţei modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării şi creşterea confortului pe mai multe rute de pe reţeaua electrificată sau în curs de electrificare. Achiziţia trenurilor este necesară întrucât flota curentă de material rulant deţinută de operatorii de servicii feroviare a depăşit deja sau este pe cale să îşi încheie ciclul de viaţă, din acest motiv existând riscul ca, până în 2023, să nu mai existe nicio garnitură de tren disponibilă. În ultimii 15 ani, în România nu s-au făcut achiziţii de material rulant nou destinat transportului feroviar de călători", se arată în comunicat.