IKEA va deveni mai ieftină la nivel mondial, inversând efectiv creșterile din 2022. Reducerile de prețuri sunt puse în aplicare din motive strategice, și anume pentru a atrage clienții înapoi în magazin prin accesibilitate.
Marele magazin este capabil să reducă prețurile deoarece a găsit oportunități de economisire a costurilor și deoarece prețurile materiilor prime au scăzut. Se așteaptă ca acest lucru să ducă la o creștere a volumului de vânzări.
Șeful departamentului de retail al Ingka Group, cel mai mare proprietar al magazinelor IKEA, a subliniat legătura dintre strategiile de preț și performanța vânzărilor.
Ikea, veste bună pentru toți clienții. Ce se va întâmpla cu prețurile din magazine?
De exemplu, compania a observat deja o revenire a produselor cu discount, cu o creștere a vânzărilor unor containere.
Ikea a dfat câteva exemple:
IKEA a făcut o investiție semnificativă de 55 de milioane de euro în Canada și a vizat reduceri de prețuri la peste 1.500 de produse. În Belgia, consumatorii se pot aștepta la prețuri reduse la 2.600 de produse începând cu 1 februarie. Sute de reduceri de prețuri sunt planificate și în India.
Citește și: Oglinzi periculoase de la IKEA. Au căzut ”neașteptat” de pe perete. Cum s-a întâmplat acest lucru
Germania - cea mai mare piață a IKEA -, precum și Suedia și Marea Britanie au fost, de asemenea, notificate cu privire la viitoarele reduceri de prețuri.
Citește și: Ikea oferă salarii de patru ori mai mici în România decât în Austria, unde un casier ia minim 2.100€
Karina Hartai, șefa magazinului din Piața Örs Vezer, a declarat că IKEA a majorat prețurile în mod repetat în ultimii ani din cauza constrângerilor de aprovizionare, a problemelor de aprovizionare și a șocurilor legate de costuri, însă anul trecut compania suedeză nu a mai crescut prețurile, iar în exercițiul financiar de la 1 septembrie până la 31 august a redus prețurile pentru a doua oară la aproximativ 1.800 de produse, cu o medie de 17%.