VIDEO Reîncep lucrările pe „Autostrada Ford” ce trebuia să fie gata din 2022. Nu sunt nici la 50%

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 16.10.2023 - 12:33
În sfârșit reîncep lucrările pe segmentul „Autostrăzii Ford” ce trebuia să fie gata din 2022 - Foto: Facebook/FOTO: Pro Infrastructura
În sfârșit reîncep lucrările pe segmentul „Autostrăzii Ford” ce trebuia să fie gata din 2022 - Foto: Facebook/FOTO: Pro Infrastructura

În sfârșit încep lucrările pe segmentul „Autostrăzii Ford” ce trebuia să fie gata din 2022. Turcii de la Ozaltin au anunțat reînceperea șantierului pe tronsonul 1, Craiova - Robănești, al Drumului Expres Craiova - Pitești, în data de 16 octombrie. Stadiul lucrărilor e la 43%.

SHARE

Lucrările pe tronsonul 1 al DEX12 Craiova- Pitești au fost sistate la începutul anului, la un nivel de 43%, când constructorul italian Tirrena Scavi, care a început șantierul în urmă cu 4 ani, a plecat din șantier.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) s-a chinuit 9 luni să rezilieze contractul cu italienii, din lipsa de mobilizare pe acest şantier, și, apoi, a căutat un alt constructor. Iar turcii de la Ozaltin au câștigat licitația pentru finalizarea segmentului. 

Citește și: VIDEO Românii de la UMB s-au înfundat pe „Autostrada Ford”. Deschiderea în 2024, misiune imposibilă

Lucrările pe segmentul „Autostrăzii Ford” ce trebuia să fie gata din 2022 nu vor fi gata decât printr-o minune în 2024

Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret – Strade Bauunternehmung – Visio Construction Works și-a asumat că cei 17,7 kilometri ai DEX12 dintre Craiova și Robănești vor fi gata în 18 luni. Adică, într-un an și jumătate.

Ceea ce înseamnă că pe „Autostrada Ford” nu se va circula până la finalul lui 2024, cum a estimat directorul general al CNAIR Cristian Pistol, ci prin martie – aprilie 2025. Dar, cine știe, poate constructorul turc se va mișca mai repede.

Constructorul „a înțeles nevoia de a termina rapid lucrarea” și a promis să se mobilizeze astfel încât drumul să fie dat în circulație până la finalul lui 2024, a declarat Cristian Pistol, potrivit realitateaoltului.ro.

Valoarea contractului pentru tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești este de 439,29 milioane de lei fără TVA, bani din fonduri europene nerambursabile.

Citește și: FOTO Ce se mai fură pe „Autostrada Ford”? Plasele care susțin pietrele și protejează podurile

Drumul expres Craiova–Pitești este împărțit în 4 tronsoane

DEX12 Craiova - Pitești, așa numita „Autostradă Ford”, este primul drum expres aflat în construcție în România. Are o lungime totală planificată de 121,18 km și, conform termenelor contractuale, ar trebui să fie gata integral până la sfârșitul anului 2024. Lucrările au început în 2019 și au ajuns la peste 50%.

Tronsonul 1 Craiova – Robănești (Centura nord Craiova – intrare în Balș): Are o lungime de 17,7 km și antreprenor este compania italiană Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 358,18 milioane lei fără TVA. Contractul a fost semnat în 10 decembrie 2018, început în 27 decembrie 2018- proiectare și în 16 septembrie 2019 - execuție. Termenul contractual de finalizare era trimestrul IV 2022.

Tronsonul 2 Balş – Slatina (39,85 km): Este segmentul de 40 km al Drumului Expres Craiova–Pitești pe care deja se circulă.

Tronsonul 3 Valea Mare – Colonești (31,75 km): Stadiul lucrărilor este de circa 63%, după ce au început în martie 2021. Termenul pentru finalizarea lucrărilor este luna ianuarie 2024. Valoarea contractului esre de 617 milioane de lei, fără TVA.

Tronsonul 4 Colonești – Oarja – Pitești (31,88 km): Nu s-a săpat încă niciun metru, deși contractul a fost semnat în august 2021. Încă se proiectează, iar lucrările ar putea demara în noimebrie 2022. Termenul contractual de finalizare este luna noiembrie 2024. Valoarea contractului este de 617,081 milioane de lei, fără TVA. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te