„De foarte multe ori, angajații din Ministerul Transporturilor sunt puși în situația în care antreprenorul, în loc să urmărească implementarea proiectului, în unele situații urmărește cum să câștige mai mulți bani fără să muncească. Atunci apar acele revendicări, unde România este în topul listei la nivel european.
România a plătit din 2007 până în prezent peste 2 miliarde de euro revendicări. Eu o numesc «taxă pe prostie», pe prostia autorităților, în condițiile în care tu pierzi procese la Curtea de Arbitraj de la Paris, în instanță, cu antreprenorul și plătești aceste revendicări, bani pe care nu i-a semnat în momentul în care a încheiat contractul. În schimb, suntem obligați, ca și stat, să plătim acești bani atât pe lucrările rutiere, cât și pe cele din infrastructura feroviară”, a afirmat Lucian Bode.
Oficialul din Guvern a spus că pe 7,8 kilometri din Autostrada Moldovei s-ar putea circula până la sfârșitul lui 2020, mai precis pe breteaua spre Onești. Motivul pentru care nu se circulă pe o porțiune mai mare îl reprezintă „procedurile de finalizare în acord cu reglementările europene”, a explicat acesta la Digi24.
Ministrul Transporturilor a promis, săptămâna trecută, că, până la sfârșitul anului, vor fi peste 550 de km de autostradă și drumuri expres pentru care sunt semnate contractele de proiectare și execuție.