MAE, după ieșirea lui Drulă: Pierderi de 1,4 miliarde lei dacă magistrala M6 nu va ajunge la Otopeni

DE Miruna Moldoveanu | Actualizat: 03.02.2021 - 23:12
Stație de metrou în București/FOTO: Inquam Photos/Octav Ganea
Stație de metrou în București/FOTO: Inquam Photos/Octav Ganea

Dacă magistrala M6 nu va ajunge până la Aeroportul Otopeni, România ar putea pierde o finanțare de 1,4 miliarde de lei. Avertismentul vine din două surse.

SHARE

S-ar putea pierde 1,4 miliarde de lei puși la dispoziția României cu ani în urmă de Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională tocmai pentru a lega Capitala de cea mai mare poartă aeriană a țării printr-o linie de metrou. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, declara recent că realizarea tronsonului dintre stația Tokyo, situată în apropierea complexului comercial Băneasa, și Aeroportul Otopeni nu se justifică din punct de vedere economic.

Linia de metrou spre Aeroportul Otopeni începe de la stația 1 Mai. Realizarea primului tronson până la stația Tokyo, în apropierea complexului comercial Băneasa, a fost scoasă la licitație încă din 2019. Nu știm încă cine va realiza lucrările. Ce știm este că va avea șase kilometri și șapte stații.

Investiția doar pentru realizarea tunelurilor și a stațiilor de pe prima secțiune, nu și pentru realizarea finisajelor, este estimată la 1,3 miliarde de lei. Lucrările ar urma să dureze 4 ani. Primii șase kilometri din linia de metrou spre aeroport sunt și cei pe care Comisia Europeană a acceptat să-i finanțeze cu 2,3 miliarde de lei.

Bruxelles-ul nu condiționează alocarea acestor bani de continuarea magistralei spre aeroport.

„Este de competența autorităților române să decidă dacă și cum va fi implementată cea de-a doua secțiune”, au declarat, pentru Digi24, reprezentanții Comisiei Europeane.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, declara recent că și-ar dori o reprioritizare a investiților în infrastructura de metrou. Continuarea magistralei 5 Drumul Taberei-Eroilor spre Piața Iancului și Pantelimon ar fi mai utilă decât continuarea liniei spre Otopeni, spune acesta.

Cu M6 ar mai fi o problemă: la aeroport ar duce la actualul terminal, care urmează a fi abandonat după ce va fi construit terminalul nou, spune ministrul. O călătorie cu metroul până la Gara de Nord ar dura astfel de două ori mai mult decât una cu trenul.

Implementarea unui proiect nu poate fi oprită doar pentru că sunt planificate noi investiții - dacă s-ar întâmpla acest lucru nimic nu ar mai fi finalizat, spun în replică japonezii de la Padeco, angajați de Metrorex să supervizeze acest proiect.

În prezent, la aeroportul Otopeni se poate ajunge și cu trenul. O călătorie durează circa 20-25 de minute, scrie Digi24.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te