Acum zece ani, s-a întâmplat ceva de neconceput: drăgălaşele prăjituri auri Twinkies, care se topesc în gură şi, în timp ce se întâmplă lucrul ăsta, îţi lasă-n gură o senzaţie de catifea, au dispărut. Hostess Brands, producătorul prăjiturii aurii, a declarat faliment, pentru a doua oară într-un deceniu.
Compania și-a închis fabricile și a început procedurile de lichidare, declanșând o fugă în supermarketuri, în timp ce cumpărătorii își umpleau cărucioarele cu Twinkies, Ho Hos și alte exemplare tot mai rare de prăjituri pe care credeau că s-ar putea să nu le mai cumpere niciodată.
Miliarde de dolari. De ce valorează atât
Ceea ce s-a întâmplat în continuare a fost o revenire dramatică, pe care puțini ar fi putut-o anticipa. Două firme de investiții au salvat prăjiturile, plătind 410 milioane de dolari pentru mărcile Hostess și începând o restructurare a afacerii care a durat un deceniu.
Apoi a urmat o căutare obstinată pentru eficiență și pentru următorul Twinkie, iar toate acestea au culminat săptămâna aceasta, cu o înțelegere de vânzare a Hostess lui JM Smucker, pentru 4,6 miliarde de dolari.
Citeşte şi: În plin sezon estival, Kusadasi, una dintre cele mai mari agenții de turism din România, în faliment
Vânzarea de Ding Dongs, Cupcakes și Donettes la un preț delicios a fost posibilă datorită poveştii de succes pe care o are America, cu gustările, care a început cu mult timp în urmă și s-a intensificat în timpul pandemiei de Covid-19, conform The Wall Street Journal.
Este cea mai recentă întorsătură dintr-o saga pentru o companie al cărei cel mai emblematic produs a fost dezvoltat în timpul Marii Depresiuni, modificat în timpul celui de-al Doilea Război Mondial și făcut să reziste pe rafturi în ultimul deceniu.
Citeşte şi: Rețetă prăjitură Fanta. Mulți români își vor aduce aminte cu nostalgie de ea. Copiii o adorau
Și evidențiază singurul lucru, pe care oricine a gustat un Twinkie îl înțelege intuitiv: rareori a existat un moment prost pentru a paria pe dulceața americană.
Călătoria prăjiturii de la aproape de moarte – de două ori, până la subiectul unui război frenetic al licitațiilor, s-a desfășurat în timp ce giganții alimentari ai națiunii se străduiesc să atragă consumatorii, după ce au crescut prețurile la aproape tot ceea ce vând în magazinele alimentare.
Obsesia de lungă durată a Americii pentru gustări se ciocnește de exuberanța sa pentru noile medicamente de slăbit, care pot suprima apetitul consumatorilor.