Lanțul de supermarketuri Carrefour (CARR.PA) a lansat avertismente de preț pentru o gamă de produse, de la ciocolată Lindt la ceaiul cu gheață Lipton, pentru a exercita presiuni asupra furnizorilor de bunuri de larg consum Nestle, PepsiCo și Unilever să ajute la reducerea inflației.
Citește și: 5.000 produse au preț plafonat în Franța. În România, 14. Cât se vor scumpi mâncarea, medicamentele
Carrefour pune autocolante pe produsele care au scăzut în dimensiuni, dar care costă mai mult chiar și după ce prețurile materiilor prime au scăzut, pentru a atrage sprijinul consumatorilor. Asta, în timp ce retailerii se pregătesc să se confrunte cu cele mai mari branduri din lume în negocierile care vor începe în curând și se vor încheia până la 15 octombrie.
Pepsi, Uniler, Nestle, pe „lista neagră” a unui supermarket prezent și în România
„Evident, scopul stigmatizării acestor produse este acela de a le putea spune producătorilor să își regândească politica de prețuri", a declarat într-un interviu Stefen Bompais, director de comunicare cu clienții la Carrefour.
Citește și: Alimentele se ieftinesc. Lista cu produsele de bază care vor fi reduse la preț. Ce urmează?
Directorul general al Carrefour, Alexandre Bompard, care conduce și grupul de lobby al industriei de retail FDC, a declarat în repetate rânduri că firmele producătoare de bunuri de consum nu cooperează în eforturile de reducere a prețului a mii de produse de bază, în ciuda scăderii costului materiilor prime.
În acest sens, el este sprijinit de ministrul de finanțe Bruno Le Maire, care în iunie a convocat la ministerul său 75 de mari retaileri și grupuri de consumatori, îndemnându-i să reducă prețurile. După o nouă rundă de întâlniri luna trecută, Le Maire a declarat că Unilever, Nestle și PepsiCo se numără printre companiile care nu respectă linia de conduită privind prețurile.
Începând de luni, Carrefour a marcat 26 de produse în magazinele sale din Franța cu etichete pe care scrie: "Acest produs a înregistrat o scădere a volumului sau a greutății sale și o creștere a prețului efectiv de către furnizor", scrie Reuters