“E o greșeală (n.r. acest amendament care a stârnit controverse) și o să-l modificăm astăzi. Au fost voci chiar din PSD care au spus același lucru imediat ce acesta a apărut pe ordinea de zi”, a afirmat sub protecția anonimatului un membru PSD din Comisia de transporturi a Camerei Deputaților unde a apărut peste noapte un amendament controversat la Ordonanţa Guvernului nr.22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare.
Autorul, cine e autorul amendamentului?
Prin acest amendament oricărui ageamiu fără experiență i-ar fi fost permis să ocupe o poziție în Consiliul de Administrație al Administrației Porturilor Maritime Constanța (APMC), autoritatea care coordonează activitatea celui mai mare port a României la Marea Neagră.
Pe scurt, amendamentul dubios la comisia de transporturi a Camerei Deputaților scoate “competențele profesionale dovedite prin minim 5 ani de experiență în administrarea sau managementul unor entități, persoane juridice ce desfășoară activități specific sectorului transport naval, logistic, operare portuară, administrarea infrastructurii de transport naval“ și în înlocuiește la articolul Ordonanța 122/1999 cu” studii economice, tehnice sau juridice și experiență în domeniul economic, tehnic, juridic, de cel puțin 5 ani“.
Conform documentului consulat de Newsweek România, inițiativa de modificare, care ar fi permis oricărui economist sau avocat cu carnet de partid, să ia decizii în privința Portului Constanța vine de la grupul parlamentar PSD din Camera Deputaților.
“Noi am primit la comisia de transporturi într-adevăr acest amendament de la grupul parlamentar al PSD din Camera Deputaților însă bănuiala mea că acolo a ajuns din Ministerul Transporturilor“, afirmă sursa citată.
Cel mai probabil, personajul din Ministerul Transporturilor, care ar fi putut fi la originea acestui amendament controversat, este secretarul de stat Bogdan Mândrescu care, desi are în coordonare sectorul aviatic din România, face presiuni directe pentru anumite numiri în conducerea portului Constanța.
Newsweek România a relatat pe larg despre trecutul sulfuros al acestui tinerel de partid cu rădăcini politice în județul Buzău, al șefului PSD, Marcel Ciolacu.
La nivel declarativ, Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor, pare că se disociază de acțiunile lui Mândrescu însă îi încredințează acestuia ministerul când pleacă în vacanță.
Citește și: Omul de la Transporturi: pe cine lasă la butoane Grindeanu când pleacă în vacanță
Mândrescu nu a răspuns întrebărilor Newsweek România referitoare la legăturile sale cu acest amendament controversat pe care unele surse politice din Parlament în indică pe domnia sa ca initiator.
Nici Cătălin Drulă, președintele USR și șeful comisiei de transporturi din Camera Deputaților, și nici alți membri PNL ai aceleiași comisii de transporturi nu au dorit să răspundă întrebărilor Newsweek România legate de autorul misterios al amendamentului care i-ar fi dat posibilitatea PSD să pună în conducerea Portului Constanța orice membru de partid fără experiență de profil dar cu carnet de partid full-time.
Cancanistul PSD-ist de la șefia Portului Constanța
Newsweek România a atras atenția încă din martie 2022 că PSD intenționează să îl înlocuiască fostul șef al Portului Constanța, Florin Goidea, un specialist ajuns pe această poziție prin concurs dar susținut și de PNL, cu un om de afaceri local, Florin Vizan, cunoscut mai mult pentru escapadele sale în cluburile de fițe de pe litoral.
La vremea respectivă, Sorin Grindeanu declara pentru Newsweek România că nu știe cine este Florin Vizan și că nimeni nu i-a făcut o asemenea propunere pentru ca, cinci luni mai târziu, PSD să reușească să-l impună pe acesta la șefia Portului Constanța.
Citește și: Propunerea PSD la șefia Portului Constanța, un client al tabloidelor, cu Rolls Royce de 400.000 euro