Raiffeisen Bank: Avem cereri de amânare a ratelor pentru maxim trei luni (Hotnews)

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 25.03.2020 - 16:42
Steven van Groningen    Foto: Festivalul Enescu
Steven van Groningen Foto: Festivalul Enescu

”Avem deja 10.000 de cereri procesate si rezolvate până astăzi. Vin în continuare oamenii prin intermediul call-centerului”, spune CEO-ul Raiffeisen Bank, Steven van Groningen, într-o discuție cu HotNews.ro.

SHARE

Banca oferea, încă din 2010, posibilitatea amânării ratelor cu până la 3 luni. Practic, spune van Groningen, clienții noștri au putut, imediat ce au întâmpinat probleme, să dea un telefon în call-center să amâne plata ratelor pentru o lună, două sau trei. Șeful Raiffeisen Bank România spune că față de criza precedentă, din 2008, mediul de afaceri e mai bine organizat, mai pregătit și mai conștient că e nevoie de un efort comun.

”Rep: Câte persoane au solicitat până acum băncii să se pună sub protecția acestor măsuri? Dar companii? Ce trebuie să facă un client persoană fizică sau o companie pentru a beneficia de ele?
 

Steven van Groningen: Avem deja 10.000 de cereri procesate și rezolvate până astăzi. Vin în continuare oamenii către noi prin call-center. Trebuie spus că majoritatea clienților noștri persoane fizice cu credite au deja, din 2010 încoace, opțiunea de amânare la plata a ratelor de la 1 la 3 luni – o prevedere contractuală pe care am introdus-o după perioada de criză din 2008-2009. Adică avem azi la îndemână un instrument care ne permite un ajutor rapid fără multă birocrație. Practic clienții noștri au putut, imediat ce au întâmpinat probleme, să dea un telefon în call-center să amâne plata ratelor pentru o luna, două sau trei. E important și că nu e nevoie de vreo semnătură sau act adițional, vizită în agenție sau cost suplimentar. Telefonul în call-center e necesar pentru că este o convorbire înregistrată și în felul acesta voință exprimată de client este valabilă și din punct de vedere legal. Evident că în această perioada am extins accesul și altor categorii de clienți, care nu aveau această opțiune în contract. Oamenii trebuie să aibă încredere că avem soluții pentru orice client care va avea nevoie. În dialogul comunității bancare cu autoritățile analizăm și necesitatea de a modifică și cadrul de reglementare pentru creditele din programul guvernamental “Prima Casă”, unde pentru moment nu există posibilitatea amânării la plata a ratelor decât în contextul procesului de restructurare, care poate dura destul de mult, fiind aici mai multe părți implicate, nu doar banca și clientul. Este responsabilitatea noastră că bancheri în același timp să sfătuim clienții să-și analizeze nevoile în mod rațional, să nu ia decizii financiare pripite și să nu se supra-îndatoreze în această perioada – încă o lecție învățată din 2008.”

Citește interviul integral pe Hotnews.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te