Record de falimente. Se închid tot mai multe magazine din Statele Unite. Apocalipsa închiderii magazinelor destinate vânzărilor cu amănuntul a început în anul 2024.
Marii retaileri din SUA au anunțat peste 7.300 de închideri de magazine, anul trecut, în creștere cu 57%, față de anul 2023, potrivit Coresight Research.
Record de falimente. Se închid tot mai multe magazine din Statele Unite
Acesta este cel mai mare număr anual de magazine închise, din anul 2020, când pandemia a dus la perturbarea în masă a afacerilor din întreaga țară.
Unele dintre cele mai recunoscute lanțuri din America au părăsit mall-urile și au închis punctele de vânzare de pe străzile orașului.
Family Dollar a închis 718 magazine. CVS și Walgreens au închis peste 1.000 de magazine la un loc. Big Lots au închis aproape 600.
Citeşte şi: Compania auto din Austria care vinde maşini şi-n România şi este în pragul falimentului
LL Flooring a dispărut definitiv, iar lichidarea Party City este în curs. Magazinul Container a depus cererea de faliment și ar putea fi obligat să închidă unele dintre cele 100 de magazine ale sale. Lanțurile de restaurante s-au redus ca număr și anul trecut. Red Lobster și TGI Fridays au depus faliment, iar Denny's și Applebee's au anunțat închideri majore.
Nu există un singur motiv pentru care toate aceste lanțuri s-au închis anul trecut. Dar au câțiva factori în comun: fiecare a fost afectată de cea mai mare inflație din ultimii 40 de ani și s-a confruntat cu concurența de la rivali mai mari și mai bine poziționați, conform CNN.
Mulți au făcut și greșeli strategice, cum ar fi extinderea excesivă, sau au întârziat să se orienteze către cumpărăturile online. „Consumatorii atenţi la preț caută cele mai bune prețuri și le găsesc online”, a declarat Deborah Weinswig, director executiv la Coresight Research.
Citeşte şi: Plafonarea adaosului comercial va duce la falimente şi la scumpiri de alimente şi servicii
„De asemenea, și-au pierdut răbdarea cu magazinele din care e mai greu de cumpărat, au articole expirate tot timpul, servicii slabe pentru clienți și alte probleme și decid să cumpere în altă parte.”
Închiderile de magazine s-au accelerat, deoarece nivelul cererii din sectorul de retail, din anii 2020-2022, s-a epuizat. În primii ani ai pandemiei, consumatorii și-au cumpărat canapele, televizoare și îmbrăcăminte noi.
Record de falimente. Se închid tot mai multe magazine din Statele Unite - Foto: Profimedia Images
Dar companiile au crescut prețurile mai mult decât și-ar putea permite mulți consumatori, iar ratele dobânzilor au crescut, făcând mai costisitor să împrumuţi bani, pentru articole scumpe, decât să obții un credit ipotecar sau un împrumut auto.
Citeşte şi: Producătorul european de baterii pentru mașini care a primit finanțări de 10 MILIARDE €, în faliment
Consumatorii au atins punctul de rupere și au încetat să cumpere articole de care nu aveau absolută nevoie, afectând vânzările acestor retaileri.
Concurența dintre actori majori, precum Amazon, Walmart, Costco, Home Depot și Temu a lăsat fără clienţi lanțurile de dimensiuni medii, precum Family Dollar și Big Lots.
Lanțurile mai mari pot cumpăra cantități mai mari de mărfuri, cu un discount mai mare decât jucătorii mai mici și pot investi sume mari de bani în tehnologie și îmbunătățirea magazinelor, pe care nici măcar comercianții cu amănuntul mijlocii nu și le pot permite.