România, cărăușul număul 1 al Europei. 2 firme de transport internațional, afaceri de 100.0000.000 €. Doi transportatori din România au avut în anul 2023 o cifră de afaceri mai mare de 100.000.000 de euro, cifră anuală.
Vos, ca sumă a veniturilor firmelor din grup, a avut venituri mari în anul 2022 și cu firmele luate separat (103,53 de milioane de euro Vos Logistics Cargo, 37,52 Vos Logistics Bulk și 3,56 Vos Logistics Romania).
România, cărăușul număul 1 al Europei. 2 firme de transport internațional, afaceri de 100.0000.000 €
Cealaltă mare companie este Internațional Alexander. În anul 2022, au fost patru operatori cu peste 100 de milioane de euro.
Nu a fost luată în calcul Rin Trans Activ (cu 109,71 de milioane de euro în anul 2022 și 140,43 în anul 2023, care însă nu este doar transportator.
Rin are 150 de camioane și 22 de barje proprii și este de asemenea furnizor de cereale la Marea Neagră.
Citeşte şi: Ce mărfuri ilegale au fost confiscate înainte să intre în România. Unele veneau din Spațiul Schengen
O altă companie, Dolo Trans Olimp, în 2022, cu 117,85 de milioane de euro, era pe locul al doilea, după Internațional Alexander (în condițiile în care firmele din grupul Vos au fost analizate separat), iar acum e pe locul al treilea, cu 96,32 de milioane de euro.
Alte cinci firme, în afară de Dolo, au avut în anul 2023 venituri de peste 50 de milioane de euro, dintre care două, Lagermax (58,40 de milioane de euro) și Hoedlmayr-Lazăr (54,93 de milioane de euro), au avut în 2022 ceva mai puțin.
Citeşte şi: ANAF reia controlul indemnizaţiilor, pentru detaşarea şoferilor în străinătate
Lagermax - 43,67, iar Hoedlmayr-Lazăr 43,55 de milioane de euro. Aceste două firme au fost și atunci aproape de Top 10, conform Revistei Tranzit.
În 2023, pe fondul cererii mari și capacității reduse din transportul de autovehicule, tarifele au crescut mult, ceea ce se vede din rezultatele bune ale acestor două companii și ale Dolo.
Dintre firmele care în 2022 au avut venituri de peste 50 de milioane de euro, lipsesc acum Skiptrans, dar și Carrion Expedition, care și-a diminuat continuu flota din România.
Doar că în anul trecut, spre deosebire de alți ani, când a fost pe pierdere, a avut profit de 700.911 de euro.