România, locul 1 în UE la creșterea shopping-ului online în ultimii zece ani. Ce se cumpără frecvent

DE Florentina Enache | Actualizat: 20.02.2025 - 13:48
România, locul 1 în UE la creșterea shopping-ului online în ultimii zece ani. Ce se cumpără frecvent - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
România, locul 1 în UE la creșterea shopping-ului online în ultimii zece ani. Ce se cumpără frecvent - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)

România, locul 1 în UE la creșterea shopping-ului online în ultimii zece ani. Ce bunuri cumpără europenii în mod frecvent de pe internet?

SHARE

Achizițiile online în Uniunea Europeană au continuat să crească în 2024, cele mai frecvente bunuri achiziționate online fiind hainele (inclusiv articolele sportive), încălțămintea și accesoriile, arată datele publicate joi de Eurostat.

România, locul 1 în UE la creșterea shopping-ului online în ultimii zece ani. Ce se cumpără des?

Potrivit acestor date, anul trecut, 77% din utilizatorii de internet au cumpărat sau comandat bunuri sau servicii de uz personal online, în creștere de la un nivel de 59% în 2014, ceea ce reprezintă o creștere de 17 puncte procentuale.

Cele mai mari procente de utilizatori de internet care au făcut achiziții online în 2024 au fost înregistrate în Irlanda (96%), Țările de Jos (94%) și Danemarca (91%). La polul opus, Bulgaria a avut cel mai mic procent de utilizatori de internet care au făcut achiziții online anul trecut (57%), urmată de Italia și România, ambele cu 60%.

Dacă comparăm însă situația din 2024 cu cea din 2014, cele mai importante creșteri au fost înregistrate în România (avans de 43 de puncte procentuale de la 17% până la 60%), Ungaria (de la 42% până la 79%) și Lituania (de la 36% până la 72%).

Cele mai frecvente bunuri achiziționate online în 2024 au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv articolele sportive), încălțămintea și accesoriile, 45% dintre utilizatorii de internet făcând astfel de achiziții în ultimele trei luni.

Acestea au fost urmate de livrare de alimente de la restaurante, lanțuri fast-food și servicii de catering (21%), cosmetice și produse de wellness (20%), mobilă și accesorii pentru casă sau articole pentru grădină (19%). Următoarea categorie au fost echipamentele sportive, reviste, ziare și suplimente pentru sănătate precum vitamine, fiecare cu o cotă de 16%, scrie Agerpres.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te