Românii ar putea să nu mai plătească pierderile Tarom. Care este piaţa aparte pe care intră compania

DE Florin Budescu | Actualizat: 17.01.2025 - 15:47
Românii ar putea să nu mai plătească pierderile Tarom. Care este piaţa aparte pe care intră compania - Foto: Profimedia Images
Românii ar putea să nu mai plătească pierderile Tarom. Care este piaţa aparte pe care intră compania - Foto: Profimedia Images
Românii ar putea să nu mai plătească pierderile Tarom. Care este piaţa aparte pe care intră compania - Foto: Profimedia Images
Românii ar putea să nu mai plătească pierderile Tarom. Care este piaţa aparte pe care intră compania - Foto: Profimedia Images

Românii ar putea să nu mai plătească pierderile Tarom. Care este piaţa aparte pe care intră compania. Compania Națională de Transporturi Aeriene Române a înființat TAROM Tehnic, o nouă entitate pentru servicii de întreținere și reparații la aeronave civile.

SHARE

Românii ar putea să nu mai plătească pierderile Tarom. Care este piaţa aparte pe care intră compania. Compania Națională de Transporturi Aeriene Române a înființat TAROM Tehnic, o nouă entitate pentru servicii de întreținere și reparații la aeronave civile, cu specializare pe modelele Boeing, Airbus sau ATR.

Potrivit unui comunicat de presă al companiei, noua entitate va continua tradiția și expertiza echipelor tehnice ale fostei Direcții Tehnice TAROM.

Românii ar putea să nu mai plătească pierderile Tarom. Care este piaţa aparte pe care intră compania

„Prin această transformare strategică, TAROM răspunde nevoii de modernizare și eficientizare a operațiunilor, dar și cererii unei piețe extinse de clienți, incluzând companii aeriene internaționale și operatori de transport cargo.

Această inițiativă face parte din planul de restructurare a TAROM, esențial pentru respectarea condițiilor impuse de Comisia Europeană pentru aprobarea ajutorului de stat.

TAROM Tehnic începe activitatea cu un obiectiv clar: să devină un jucător de referință în industria regională de servicii de întreținere și reparații aeronave.

Citeşte şi: Boeing a anunțat întârzieri la livrările de 737 Max. Ce sumă uriașă dă TAROM pe astfel de aparate?

După ce a înregistrat pierderi anuale semnificative în ultimii 8 ani, compania a redus pierderile la mai puțin de o treime în 2023, iar pentru anul 2024 estimează revenirea la rezultate pozitive”, se precizează în comunicat.

Noua companie va genera venituri de până la 10 milioane euro în primul an de operare și o creștere prognozată la 30-35 milioane euro în următorii 3-5 ani. Bilanţul ultimilor 10 ani ai Tarom este dezastruos: 1,9 miiarde de lei pierderi în 10 ani; 17 şefi în 7 ani; 120 de milioane de euro ajutor de stat irosit; 55 de milioane de euro pierderi.

„Noua companie va adresa un segment foarte dinamic al pieței de aviație din Europa, respectiv segmentul întreținerii de aeronave comerciale și Cargo, certificările și competențele multi marcă (Boeing, Airbus și ATR) reprezentând un avantaj în raport cu principalii competitori din segment”, se menționează în comunicat, conform Economica.net.

Citeşte şi: TAROM câștigă zeci de milioane de euro după ce a renunțat să mai zboare la Londra

Angajații aferenți diviziei tehnice actuale a TAROM vor fi integrați în noua companie, menținând același tip de contracte și condiții de muncă. TAROM Tehnic va funcționa sub o organigramă adaptată, menținând un flux operațional coerent și eficient.

Astfel, un număr de aproximativ 300 de angajați alocați activităților din cadrul Direcției Tehnice vor fi transferați către noua societate. Conform prevederilor legale referitoare la divizare, angajații vor fi preluați cu aceleași drepturi și condiții, fără a exista modificări ale contractelor lor.

Miza, la o companie de talia CN Tarom, este implementarea corectă a guvernanţei corporative. Aceasta înseamnă aducerea unei companii pe profit, prin management profesionist. Acest lucru nu s-a întâmplat: oricine a fost şef la Tarom, competent - incompetent, român - străin. Nimeni nu a reuşit să facă nimic.

Românii ar putea să nu mai plătească pierderile Tarom. Care este piaţa aparte pe care intră compania - Foto: Profimedia Images

Pe de altă parte, afacerea servisării aero este una foarte mare şi importantă. În urmă cu câţiva ani, în regiune, lider era Turkish Airlines. Între timp însă lucrurile s-au schimbat. Pe piaţa central-est europeană şi regiunile învecinate au intrat greii la nivel global în domeniul aero.

Piața de MRO (adică de maintenance, repair and overhaul), de transport aerian a fost în valoare de 65,6 miliarde de dolari, în anul 2018. Apoi, a acumulat o valoare de piață de 76,5 miliarde de dolari, în anul 2022.

Piața pentru transportul aerian MRO este foarte competitivă, mai mulți jucători proeminenți din industrie făcând investiții substanțiale în creșterea capacităților lor de producție.

Citeşte şi: TAROM lansează o ofertă specială. Bilete de avion de la 23 euro. Unde poți călători și când?

Jucătorii-cheie din industrie, care lucrează pe piață, sunt AAR Corporation, KLM Engineering & Maintenance, Delta TechOps, HAECO Ltd., Lufthansa Technik AG, Turkish Technic Inc., Singapore Technologies Engineering Ltd, Guangzhou Aircraft Maintenance Engineering Company Limited, Sabena Technics, Aeroman, Airbus SAS, SIA Engineering Company (SIAEC).

Analizele piețelor majore de MRO din întreaga lume au studiat timp de mulți ani Europa ca o singură regiune. În anumite scopuri, metoda de studiu funcționează, dar realitatea e că timp de mulți ani jucători mari, precum Lufthansa Technik, Air France Industries-KLM Engineering & Maintenance (AFI-KLM E&M) și SR Technics au fost liderii în domeniu, conform Aviation Business News.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te