Potrivit datelor Google, intenţia românilor de a călători în străinătate în 2022 este mai mare decât în 2019. Volumul căutărilor legate de călătorii (destinaţii, cazare, transport) a fost, de exemplu, cu 35% mai mare în mai 2022, față de aceeași lună din 2019.
Cele mai multe căutări au fost efectuate pentru destinații externe (+32% perioada martie - mai 2022, faţă de aceeaşi perioadă din 2019), în timp ce căutările de cazări în România au scăzut cu 2% în acelaşi interval.
Cele mai căutate destinaţii externe de vacanţă de către români sunt Grecia, Turcia şi Bulgaria, conform datelor Google privind căutărilor pentru cazare.
Iar în ceea ce privește strict călătoriile cu avionul, topul căutărilor românilor este condus de Italia, Spania şi Marea Britanie. Căutările pe Google pentru zboruri internaţionale au crescut cu 46% în martie, aprilie și mai 2022, faţă același intervel din 2019.
„Date din căutările pe Google ne arată că interesul românilor pentru vacanţe şi călătorii a revenit în 2022, odată cu ridicarea restricţiilor anti-COVID. Românii se orientează din nou către destinaţii din străinătate, cele mai căutate ţări fiind cele deja tradiţionale pentru petrecerea concediului de vară: Grecia şi Turcia. În primăvara acestui an, românii au căutat cazări în destinaţii internaţionale chiar mai mult decât în 2019. Căutările pe destinaţii şi cazări din România rămân majoritare, însă eliminarea restricţiilor de călătorie internaţionale a adus o scădere a lor faţă de 2019”, a explicat Oana Dumitrescu, Industry Manager Google România.
Ce tipuri de cazare caută românii
Trendul cazărilor individuale, cu un grad mai ridicat de intimitate decât cel oferit de hotelurile cu sute de camere, apărut în pandemie, și-a păstrat popularitatea în căutările românilor și în 2022.
Datele Google arată că cele mai mari creşteri în ceea ce privește tipurile de cazare preferate de români anul acesta se înregistrează pentru campinguri şi închirieri de vile: +60% în ultimele 3 luni din 2022, faţă de aceeaşi perioadă din 2019.
În acelaşi timp, cererea pentru opţiuni tradiţionale de cazare, precum hoteluri sau staţiuni, a crescut cu 33% în intervelul martie - mai 2022.