RUȘINOS Ungaria a adus autostrada la granița cu România. Noi începem lucrările cu 20 ani întârziere

DE Alex Darvari | Actualizat: 21.09.2024 - 10:44
RUȘINOS Ungaria a adus autostrada la granița cu România. Noi începem lucrările cu 20 ani întârziere - Foto: FB / Pro Infrastructura
RUȘINOS Ungaria a adus autostrada la granița cu România. Noi începem lucrările cu 20 ani întârziere - Foto: FB / Pro Infrastructura
RUȘINOS Ungaria a adus autostrada la granița cu România. Noi începem lucrările cu 20 ani întârziere - Foto: FB / Pro Infrastructura
RUȘINOS Ungaria a adus autostrada la granița cu România. Noi începem lucrările cu 20 ani întârziere - Foto: FB / Pro Infrastructura

Ungaria a adus autostrada la granița cu România, la Borș. Noi începem lucrările cu 20 ani întârziere. Se împlinesc 20 de ani de când România se chinuie, fără succes, să finalizeze Autostrada Transilvania, contract semnat de Adrian Năstase.

SHARE

Ungaria a adus autostrada la granița cu România până la Borș. România are porțiuni întinse din Autostrada Transilvania unde NU se lucrează. Spre exemplu, între Sighișoara și Brașov nu există niciun  orizont de timp.

RUȘINOS Ungaria a adus autostrada la granița cu România. Noi începem lucrările cu 20 ani întârziere

Dar, lucrurile nu stau bine nici în partea de vest a autostrăzii. Dacă Ungaria a adus autostrada până la granița cu România, noi ne chinuim să facem autostrăzi pe hârtie.

Sectorul Autostrăzii M4 Budapesta-Nagykereki, care se conectează cu Autostrada A3 (Transilvania) la graniţa cu România, la Borş a fost terminat în anul 2022. Asta, în timp ce la capătul dinspre Ungaria, România a finalizat doar un ciot de 4,5 kilometri. 

Citește și: VIDEO „Țeapă” în stil românesc. Ungurii au adus autostrada la Borș. Noi ne legăm cu un ciot de 5 km

În partea de vest a Autostrăzii Transilvania, Grindeanu anunță că se fac importanți pași pe hârtie. Licitaţia organizată de CNAIR pentru lotul Chiribiş – Biharia, cu o lungime de 28,55 km a fost câştigată, în final, de 2 firme din Oradea.

Grindeanu anunță că autostrada are câștigător

„Are ordin de începere în primăvara anului viitor, ca, până atunci, partea de proiectare şi toate procesele – pentru că sunt ceva procese pe rol între CNAIR şi Selina, Selina contra CNAIR, CNAIR contra Selina să se clarifice şi să poată începe lucrările la acest tronson de la Chiribiş la Biharia.

Dar, repet, răul a pornit în urmă cu patru ani, când, dintr-un heirupism că facem cincinalul în patru ani jumate, s-au gândit că dacă semnăm nişte contracte pot fi duse la bun sfârşit şi rezolvate lucrurile după alegeri. Din păcate, şi pentru constructori şi pentru oameni, în primul rând, a fost un demers pe care îl calific acum pur electoral”, a conchis ministrul Grindeanu.

Pe un alt tronson, altă amânare. Chiribiș-Suplacu are constructor abia din această vară.

Pe Chiribiș-Suplacu epopeea a ajuns la contractul actual semnat cu Erbașu în 24.11.2023, cu ordin de începere emis în 15.03.2024, care prevede 6 luni de proiectare și alte 18 de execuție. Așadar termenul de finalizare este martie 2026, dacă nu vor fi întârzieri la proiectarea scadentă în septembrie 2024.

Sectiunea 3C Suplacu de Barcau - Borș de la granița cu Ungaria e împărțită în trei:

3C1 Suplacu de Barcău - Chiribiș (26,35km).  Contract semnat în iunie 2020 dar reziliat în mai 2022. 

3C2 Chiribiș - Biharia (28,55km). Licitație reluata în august 2022  

3C3 Biharia - Bors (5,35km). Secțiune deschisă în septembrie 2020. 

Citește și: Sorin Grindeanu: Lucrările de 785 milioane lei la o autostradă crucială, amânate pentru 2025

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te