România sare pragul psihologic de 1.200 km autostradă în 2024, iar anul 2025 se anunță prolific în materie de drumuri de viteză. Promisiunile depășesc 300 km. Dar, pentru a ajunge la densitatea medie de drumuri din UE, România ar trebui să aibă 4.220 km de autostradă.
Autostrada Transilvania: 20 km costa 6,5 miliarde. Are o întârziere de 25 de ani și toate procedurile decurg într-un ritm foarte lent.
În România, se fac lucrări de infrastructură de „calitate”. Dacă „Golden Gate”-ul de la Brăila a fost asfaltat de 4 ori într-un an, în zona Oradea se repară și se reasfaltează cioturi de pe Autostrada Transilvania inaugurate doar de câteva luni.
Autostrada Transilvania rămâne un vis îndepărtat. Cel mai devreme, ar putea fi gata prin 2030. CNAIR se chinuie de 4 ani cu licitația pentru un ciot de 4 MILIARDE lei și a anunțat o nouă amânare pentru evaluarea ofertelor.
O filmare din 10 octombrie 2024 arată cum lucrează Umbrărescu pe Autostrada A3 Zimbor - Poarta Sălajului. Mobilizarea este slabă potrivit specialiștilor, antreprenorul UMB fiind concentrat pe A7 Buzău-Focșani, iar întârzierea de 3 ani față de termenul inițial e aproape clară.