Ryanair, compania low-cost se operează și în România, este acuzată că impune pasagerilor o taxă și de 75$. Compania abuzează de o poziție dominantă și nu permite achiziționarea biletelor de avion direct de către agențiile de turism.
Citește și: Ryanair și Wizz Air, mari probleme. Una, anulează zeci de zboruri, cealaltă „călcată” de autorități
Autoritatea antitrust italiană a deschis o investigație împotriva Ryanair - principala companie aeriană low-cost din Europa pentru un posibil abuz de poziție dominantă".
Citește și: EXCLUSIV Avioane SMURD, modernizate la prețuri mai mari decât costă unele noi. Unul, donat de Țiriac
Potrivit autorității pentru concurență și piață, transportatorul irlandez "ar aduce prejudicii agențiilor de turism și consumatorilor prin încercarea de a-și extinde puterea de piață și în oferta altor servicii turistice". La o zi după ce guvernul a decis să elimine plafonarea tarifelor pentru zborurile către Sicilia și Sardinia - o măsură puternic criticată de Ryanair - a venit deschiderea dosarului împotriva companiei low cost.
Citește și: VIDEO Șeful unei companii aeriene low-cost utilizată intens și de români, lovit în față cu frișcă
Demersul autorității antitrust italiene, se arată în raportul de 22 de pagini, vine după "diverse rapoarte" ale Asociației italiene a agențiilor de turism, ale Federației turismului organizat și ale Asociației Codici Lombardia, "începând cu luna mai a anului trecut", în care se acuză Ryanair că "profită de poziția sa dominantă pe piețele în detrimentul agențiilor de turism - online și offline - și al clienților care le folosesc pentru a cumpăra astfel de servicii".
Ryanair impune o suprataxă absurdă de 75$ pentru pasageri. Ce pățești dacă nu le răspunzi la mail
Compania aeriană low cost, continuă Autoritatea garant al concurenței și al pieței, "pe de o parte pare să împiedice achiziționarea - de către agenții - a biletelor de avion direct de pe propriul site”.
Ryanair "ar împiedica, atât formal, cât și substanțial, agențiile să folosească site-ul ryanair.com pentru a cumpăra bilete de avion în numele clienților lor". Și nu numai atât. Odată ce rezervarea este identificată "ca provenind de la o agenție de turism, compania low cost ar pune în aplicare o serie de comportamente menite să blocheze sau să îngreuneze utilizarea serviciului achiziționat". În special, solicitând "intervenția directă a pasagerului pentru a debloca rezervarea și transmițându-i acestuia din urmă informații denigratoare și neadevărate pentru a-l descuraja să folosească agențiile de turism pentru a cumpăra bilete Ryanair".
Acuzațiile nu se opresc aici.
"Atunci când achiziția unui bilet de călătorie se face printr-un cont pe care Ryanair îl urmărește până la o agenție de turism", se arată în documentul Agcm, "compania blochează rezervarea prin trimiterea unui e-mail cu mențiunea "Verificare client necesară", împiedicând pe oricine (agenție sau pasager) să ocupe rezervare până când pasagerul se supune personal "procedurii de verificare" a identității.
"Opțiunea de 'verificare rapidă' are un cost de 0,59 euro perceput clientului. În caz de neverificare, înregistrarea online nu este posibilă, iar pasagerul este obligat să se înregistreze la aeroport, plătind o suprataxă de până la 75 EUR", scrie corriere.it