29,4% din cele 1.212 maşini verificate anul trecut după seria de şasiu de către InspectorAuto.ro au fost găsite ca având kilometrajul dat înapoi. 2,1% dintre ele aveau daune majore. Asta se traduce prin 4,7 milioane de km ascunşi pentru cumpărătorii de bună credinţă şi profituri de mii de euro pentru samsari.
Explicaţia dată de către experții din domeniul auto este una singură. Românii îşi doresc cu orice preţ maşini mai scumpe decât cele pe care şi le pot permite. Chiar cu riscul de a se lăsa păcăliți cu bună știință.
„Achiziţia unei maşini este 90 % emoţie, 10 % raţiune şi vânzătorii ştiu foarte bine acest lucru şi îl exploatează la maximum. Maşinile sunt polişate, lustruite, miros frumos. Speach-ul vânzătorului este în direcţia de a minimiza orice problemă depistată, şi urgenţa. Mulţi se bazează pe urgenţă. „Hai că am un client, hai că am doi, hai că mă sună. Grăbeşte-te, dă-mi un avans, fă ceva” a declarat pentru G4Media.ro Mihai Cune, realizatorul studiului şi fondatorul platformei online InspectorAuto.ro.
Tot specialiștii din domeniul auto spun că, mai nou, pragul psihologic maxim al kilometrilor acceptaţi de cumpărătorii români a crescut în ultimii ani de la 100.000-130.000 de km, la 180.000 de km în prezent. Preţul mediu pentru o maşină second hand este de 14.500 euro, preţul maxim de 134.000 euro, în timp ce preţul minim este de 2.500 euro, potrivit G4 Media.